چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کرونا

حوزه/ در حالی که آموزش همراه با آرامش و به دور از ایجاد استرس و فشار روانی و جلب مشارکت همگانی تنها راه کنترل و عبور از این بحران خودساخته است و هر گونه ایجاد تنش و موج نگرانی نه تنها کمکی در بهبود شرایط فعلی نخواهد کرد بلکه فرصت خدمت رسانی را از خادمین سلامت در شهر مقدس قم خواهد گرفت. 

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن بیانیه کمیته سلامت کانون نخبگان انقلابی استان قم در مورد بیماری کرونا در قم به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 
 یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اَللّٰهِ بِأَفْوٰاهِهِمْ وَ اَللّٰهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ اَلْکٰافِرُونَ
هم اکنون که مردم شریف قم در آستانه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری قرار دارند، متاسفانه شاهدیم که جریان مرموزی سعی دارد با ایجاد موج نگرانی و تشویش اذهان عمومی در خصوص انتشار ویروس کرونا، حضور مردم در انتخابات را تحت الشعاع قرار دهد. لذا نخبگان جامعه سلامت قم بر خود لازم می‌دانند در این خصوص توضیحاتی را ارائه نموده تا حقیقت برملا شود :
۱. میزان مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا ویروس جدید که به نظر می رسد در لابراتوارهای آمریکایی جهت ضربه زدن به اقتصاد کشور چین ساخته شده ، بسیار کمتر از بیماری آنفلوآنزا و حدود ۲.۵ درصد و اغلب در افراد مسن با بیماری های زمینه ای است 
۲. ۸۷ درصد مبتلایان به این ویروس علائم خفیف داشته و به صورت سرپایی بهبود می یابند
۳. تجربیات یک دهه اخیر کشور در مواجهه با ویروس آنفولانزا با سوش های مقاوم و متعدد نشان داد که با مدیریت مدبرانه و به دور از هیاهوی رسانه ای و آموزش بهداشت و ایجاد آرامش در جامعه میتوان چنین بیماری هایی را کنترل کرد
اما در نوع مدیریت و اطلاع رسانی صورت گرفته در روزهای اخیر چند سوال اساسی مطرح است که نشان میدهد تحرکات مشکوک و مغرضانه   و یا جاهلانه و غیر مدبرانه مسئولین مربوطه باعث ایجاد بحران در کشور و شهر کریمه اهل بیت شده است
۱. چگونه شهر قم که در مرکز کشور و با کیلومترها فاصله از مرزها قرار گرفته و بدون فرودگاه و تبادلات مستقیم است برخلاف اصول اپیدمیولوژیک به عنوان اولین شهر مبتلا به این ویروس گزارش و معرفی میگردد؟ احتمالا در روزهای آینده و پس از انتخابات، دیگر شهرها به مرور اطلاع رسانی خواهد شد!
۲. چرا مبتلایان و مرگ و میر هموطنان سایر استان ها و شهر های  کشور در اثر این ویروس طبق اخبار واصله اعلام نشده و شهر مقدس قم به عنوان کانون اصلی این ویروس اعلام می گردد ؟
۲.چرا علی رغم اینکه مبتلایان در روزها و هفته قبل فوت نموده اند در نزدیک رویداد مهم انتخابات اعلام میگردد؟
۳. چرا با ایجاد استرس و نگرانی در بین مردم و ایجاد دهشت باعث اختلال در سیستم ایمنی افراد شده و زمینه شیوع و ابتلا بیشتر را فراهم نمودند؟
۴. چرا با اینکه تعداد زیادی از مردم در ماه‌های گذشته در اثر ابتلا به آنفلوآنزای فصلی که خطرناکتر و مهلک تر از کرونا بوده فوت نمودند هیچگونه واکنش رسانه ای رخ نداد اما کرونا ویروس به جنجال رسانه ای مبدل گردید؟
۵. تشویق به تعطیلی بازار و صنعت و کارخانجات و برهم زدن زندگی روزمره و خانه نشین کردن مردم و ضربه به معیشت افراد در این شرایط نابسامان اقتصادی چه کمکی خواهد کرد؟
 ضمن تشکر از مسئولین و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی قم که خالصانه عزم خود را در جهت کنترل و درمان مبتلایان کرونا جزم نموده اند ، پاسخگویی مسئولین مربوطه در خارج از استان را در پاسخ به سوالات فوق و ایجاد شرایط بحرانی در استان را خواستاریم . بی تدبیری برخی مسئولین باعث گردید جریان ضد انقلاب و معاند موج سواری نموده و از این فرصت در جهت تخریب چهره شهر مقدس قم و خدشه وارد نمودن به انتخابات بهره برداری نمایند .
 در حالی که آموزش همراه با آرامش و به دور از ایجاد استرس و فشار روانی و جلب مشارکت همگانی تنها راه کنترل و عبور از این بحران خودساخته است و هر گونه ایجاد تنش و موج نگرانی نه تنها کمکی در بهبود شرایط فعلی نخواهد کرد بلکه فرصت خدمت رسانی را از خادمین سلامت در شهر مقدس قم خواهد گرفت. 
اما مردم عزیز قم با رعایت نکات بهداشتی و با حفظ آرامش همچنان در صحنه حضور یافته و با شرکت در انتخابات و انتخاب افراد اصلح نقشه دشمنان را خنثی خواهند نمود
به مسئولین برگزار کننده انتخابات استان قم نیز گوشزد میکنیم با تهیه وسایل محافظتی و پیشگیری همچون ماسک و محلول‌های ضدعفونی در شعب اخذ رای و ایجاد آرامش خاطر ، زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم نمایند.

والسلام
کمیته سلامت کانون نخبگان انقلابی استان قم
۱۳۹۸/۱۲/۱

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha