چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
سرپرست مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین

حوزه/ اولین یادواره ۵۰ شهید منسوب به طلاب مؤسسه مجتهده امین در اربعین شهید قاسم سلیمانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام علی اکبر صافی اصفهانی سرپرست مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین در اوّلین یادواره ۵۰ شهید دفاع مقدس و مدافع حرم و امنیت که منسوب به طلاب خواهر این مؤسسه وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان هستند، اظهار داشت: اینکه طلاب یک مدرسه علمیه خواهران این افتخار را پیدا کنند که شش شهید مدافع حرم و ۴۴ شهید دفاع مقدس را به انقلاب و نظام اسلامی تقدیم نمایند، رخدادی بی نظیر در کل مدارس علمیه خواهران استان و بلکه کشور است که به آن مباهات و افتخار می کنیم و این را از بهترین خروجی های معنوی و حماسی مجموعه های وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان می دانیم.

وی گفت: در فضایل شهیدان گزاره های روایی فراوانی وجود دارد که بیانگر بلندای جایگاه شهید و شهادت است، از جمله اینکه در روایات آمده است یکی از هشت درب بهشت ویژه ورود شهدا و مجاهدان است و باب المجاهدین نام دارد.

سرپرست مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین تصریح کرد: مقام شهید چه در دنیا و چه در آخرت والا است و همواره یکی از دعاهای اولیا و علما، نیل به مقام شهادت بوده است.

وی افزود: امیرمؤمنان علی(ع) با آنکه هزاران افتخار در پرونده حیات دنیوی خود دارد، از قبیل اولین ایمان آورنده به پیامبر اسلام(ص) و کندن درب خیبر و کشتن سران کفر و غیرذلک، ولی در هیچ کجا جز در زمان شهادتش، از عبارت «فزت و رب الکعبه» استفاده نکرد یعنی نهایت فوز و رستگاری خود را در مقام شهادت می داند.

حجت الاسلام صافی اظهار داشت: حضرت علی(ع) در روایتی می فرماید اگر کسی سه ویژگی داشته باشد خداوند توفیق شهادت را نصیبش می کند، نخست آن که حق خدا و دوم حق پیامبر خدا(ص) و سوم حق اهل بیت(ع) را رعایت کند؛ حق خدا یعنی عبد خدا بودن، حق پیامبر یعنی به دین رسول الله(ص) عامل باشد و به اصول و فروع این دین پایبند بوده و حق اهل بیت(ع) یعنی محبت ایشان و اطاعت از آنها.

وی به چهلمین روز شهادت شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: طبق آیه قرآن، ایمان و عمل صالح باعث قرار گرفتن محبت امثال شهید سلیمانی در دل مؤمنان و امت اسلامی ایران و مردم آزاده جهان است.

سرپرست مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین با بیان این که خوبان و صالحان محبوب آسمانیان و زمینیان هستند، خاطرنشان کرد: رمز و راز عشق مردم به شهید سلیمانی این است که او اهل عمل صالح بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha