شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تیراندازی روبروی منزل شخصیت اسلامی برجسته در آلمان

حوزه/  هنگامی که دبیرکل سازمان اسلامی دیتیب برای بازدید خانواده اش به منزل رسید، افراد ناشناس اقدام به تیراندازی در جلوی منزل کرده و سپس از صحنه جرم گریختند.

پ به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، تیراندازی در نزدیکی خانه یک شخصیت اسلامی برجسته در آلمان اتفاق افتاده است.

بنابر گزارش ها پس از حمله تروریستی نژادپرستانه در شهر هاناو در آلمان، افراد ناشناس دبیرکل سازمان اسلامی دیتیب، یکی از بزرگترین گروه های اسلامی در آلمان را تهدید به مرگ کرده بودند.

موسسه دیتیب در بیانیه ای اعلام کرد: منزل خانوادگی عبدالرحمن آتاسوی دبیرکل این سازمان در جنوب غربی شهر هیلبورن در یک حادثه مشکوک شنبه شب هدف تیراندازی قرار گرفت.  

مظنون یا مظنونین ناشناس پس از اینکه آتاسوی برای بازدید از خواهر و برادرش به منزل رسیده، در جلوی خانه اقدام به تیراندازی کرده و سپس از صحنه گریخته اند. هیچ کس در این حادثه مجروح نشده است.

آتاسوی به خبرنگاران گفت گفت: پلیس محلی این حادثه را جدی نگرفت و تنها پس از تماس تلفنی از وزارت کشور به اینجا سر زدند.

آنها پنج گلوله فلزی را در زمین پیدا کردند و تحقیقات را آغاز کردند.

دیتیب در بیانیه ای افزایش تعداد حملات نژادپرستانه با مردم با پیشینه مهاجرت و پناهندگی، ارتباط با نهادهای مذهبی و فرهنگی در هفته های اخیر در آلمان به طور فزاینده ای نگران کننده بوده است.

 این گروه از پلیس، قوه قضاییه و سیاستمداران خواست تهدیدها علیه مسلمانان را جدی بگیرند.

گفتنی است چهارشنبه هفته گذشته یک عضو راست افراط گرا به دو کافه در شهر هاناو حمله کرد و ۹ نفر با پیشینه مهاجرت در این شهر کشته شدند.

 در حمله تروریستی نژادپرستانه چهار نفر با ریشه های ترک تبار، یک بوسنیایی ، یک بلغاری و یک رومانیایی جان خود را از دست دادند. یک شهروند دوملیتی آلمانی افغانستانی نیز در میان کشته شدگان بود.

آلمان در سالهای اخیر شاهد رشد نژادپرستی و اسلام هراسی بوده است که تبلیغات گروههای نئو نازی و حزب آلترناتیوی راست افراطی برای آلمان بر این شرایط دامن زده اند. این کشور با بیش از ۸۰ میلیون نفر جمعیت ، بعد از فرانسه دومین جمعیت مسلمانان در اروپای غربی را دارد. در میان تقریباً ۴.۷ میلیون مسلمان این کشور ، ۳ میلیون نفر  ترک تبار هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha