پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام هنرمند

حوزه/ ستاد هماهنگی روز بزرگداشت شهدا به منظور برنامه ریزی در خصوص اجرای برنامه های مربوط به احیا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قم برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری حوزه، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم گفت: فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته از فرهنگ اسلامی و نهضت بزرگ عاشورا است و ملت ایران همواره با این فرهنگ مانوس بوده و شهادت را افتخار عظیم می داند.

حجت الاسلام حسن هنرمند افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا از اهداف محوری برگزاری برنامه های روز بزرگداشت شهدا است.

وی ادامه داد: امروز همه اقتدار، عزت و امنیت کشور مرهون خونهای پاک شهدا است و روز شهید فرصتی برای معرفی این ایثار و فداکاری به نسل های انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: محتوای برنامه های روز بزرگداشت شهدا باید با غنای فرهنگی و در راستای ترویج سیره شهدا در جامعه صورت گیرد، شناخت سیره شهدا و آشنایی با سبک زندگی ایشان که موجب ارتقای آنان تا درجه شهادت که عالیترین درجات است، کاری اثرگذار به شمار می رود.

حجت الاسلام هنرمند خاطر نشان کرد: دیدار از خانواده معظم شهدا، برگزاری برنامه های فرهنگی، تجلیل و تکریم از والدین معظم شهدا ، سخنرانی در نماز جمعه، اجرای برنامه های روایتگری در مراکز آموزشی، فرهنگی و گلزارها، تجدید میثاق با آرمانهای شهدا بخشی از برنامه های ارایه شده برای اجرا در این ایام است.

وی افزود: ارائه برنامه های نو و تاثیرگذار موجب جلب مخاطبان و ترویج این فرهنگ غنی اسلامی در جامعه است، در این برنامه ها یاد و خاطره شهدا، سرداران شهید و به ویژه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی گرامی داشته می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha