پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام روح الله کرمی نیا مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب گفت: برای جلوگیری از شیوع امراض نباید از ذکر و دعا غافل شد و تلاوت قرآن، زیارات و ادعیه مجرّب از حضرات معصومین(ع) تأثیر بسزایی دارد.

حجت الاسلام روح الله کرمی نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به آیه ۹۳ سوره مبارکه اسراء، «وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنینَ وَ لا یَزیدُ الظَّالِمینَ إِلاَّ خَسارا»، اظهار داشت: به هنگام نزول آفات و امراض آنچه که موجبات شفای روح و جان صاحبان ایمان و عقیده را فراهم می آورد، قرائت و تدبر در قرآن است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب بیان کرد: در هر حال باید با یاد خدا محکم و استوار در مقابل حوادث بایستیم و با عمل به سنت پیامبر(ص) در رعایت آداب فردی و اجتماعی، از جمله آگاه شدن از اوضاع و احوال نیازمندان و برطرف نمودن مایحتاج آنان، بلایا و آفات را از خود دور کنیم.

وی با اشاره به کلام گهربار «امیر بیان» که فرمودند:« إرحَمْ تُرحَمْ؛ رحم کن، تا به تو رحم شود»، گفت: با توجه به وضعیت معیشتی و گذراندن مخارج زندگی آن هم به سختی برای قشر زیادی از جامعه، چه خوب است، افرادی که دارای توانمندی مالی هستند، از فقرا و نیازمندان دستگیری کنند. 

حجت الاسلام کرمی نیا خاطرنشان کرد: یکی از راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن که می فرماید: «أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ؛ آگاه باشید تنها با یاد خدا دلها، آرامش می یابد»، بشر امروز حقیقتا با عمل به این دستور الهی به آرامش می رسد.

 وی تأکید کرد: در سوره مبارکه طه که می فرماید: «وَ أَقِمِ الصَّلاةَ لِذِکْرِی؛ نماز را برای یاد من به پا دار»، کاملترین نسخه برای آرامش روانی و دوری از شوک های عصبی یاد خداست.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: حالت سکون و آرامش روانی ناشی از نماز، تأثیر بسزایی در کاهش ناهنجاری و بالا بردن آستانه صبر و تحمل شنیدن اخبار حوادث و بلایای طبیعی دارد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب با بیان اینکه برای جلوگیری از شیوع امراض، نباید از ذکر و دعا غافل شویم، گفت: تلاوت قرآن، زیارات و ادعیه مجرب از حضرات معصومین(ع)، کمک به فقرا جهت ایمنی در برابر بلایا و آفات از جمله ریشه کنی «ویروس کرونا» با رعایت نکات بهداشتی راهگشاست.

وی در پایان گفت: ذکر و یاد خدا در زندگی ما تأثیر بسزایی دارد و غفلت از نوسازی معنوی، خسارات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha