جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کرونا

حوزه/ معمولا به بیمارانی که کرونای آن‌ها مثبت شده توصیه می‌کنیم که ضمن رعایت بهداشت فردی، در منزل استراحت کنند و از خوردن داروهای غیر ضروری هم پرهیز کنند و فقط در برخی موارد بستری شدن در بیمارستان ضرورت دارد.

به گزارش  خبرگزاری حوزه، دکتر مسعود مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به علائم بیماری کرونا و راه‌های پیشگیری و مقابله با این بیماری، اظهار کرد: این بیماری علائم بسیار مشابهی به آنفلوآنزا و سرما خوردگی دارد و تب، سرفه، سر درد، بدن درد، عطسه، آبریزش بینی و... از مهم‌ترین نشانه‌های بیماری است.

وی افزود:بهترین و آسان ترین  راه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت بهداشت فردی و خودقرنطینگی است.

مردانی تأکید کرد: معمولا به بیمارانی که کرونای آن‌ها مثبت شده توصیه می‌کنیم که ضمن رعایت بهداشت فردی، در منزل استراحت کنند و از خوردن داروهای غیر ضروری هم پرهیز کنند و فقط در برخی موارد بستری شدن در بیمارستان ضرورت دارد.

این متخصص بیماری‌های عفونی رعایت نکات بهداشت فردی را در جلوگیری از انتشار بیماری موثر دانست و تاکید کرد: رعایت نکات و آداب تنفسی سبب می‌شود بتوانیم زنجیره بیماری را متوقف کنیم.

 مردانی گفت: شستن مکرر دست‌ها، استفاده از دستمال یکبار مصرف هنگام عطسه و سرفه و انداختن آن به سطل زباله در دار، تماس نداشتن با سطوح اماکن و وسایل نقلیه عمومی و همچنین خودداری جدی از تماس دست‌ها با چشم‌ها، دهان و... (منطقه T صورت)، از جمله عوامل موثری است که در پیشگیری از وقوع کرونا ویروس مؤثر است.

عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا با اشاره به این که به طور کلی میزان کشندگی کروناویروس ۲ تا ۳ درصد گزارش شده است، تصریح کرد: عدد یادشده با توجه به شدت بیماری متفاوت خواهد بود.

وی با رد برخی خبرهای فضای مجازی از جمله دریافت هزینه‌های سنگین در بیمارستان‌های خصوصی برای ارائه کیت‌های تشخیصی، گفت: ارائه این خدمات در همه بیمارستان‌ها و مراکز تحت نظارت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی رایگان است و حتی در مراکز خصوصی نیز رقم‌ها بالا نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha