چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام‌جمعه بجنورد گفت: مبارزه با نفس اماره و رهایی از اسارت هوا و هوس در دنیا سخت است؛ ولی بر اثر رسیدن به فلاح که حاصل تزکیه است انسان به زندگی پایدار و جاوید و برخوردار از سلم و سلامتی و صفا و مصفّی دست می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم به تبیین حیات طیبه پرداخت و افزود: شجره طیبه یا کلمه طیبه ریشه‌هایش ثابت و شاخ و برگش گسترده در آسمان و میوه‌هایش به اذن پروردگار همیشگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به ملزومات فلاح دنیوی و اخروی، اظهار کرد:  پیروزی به سعادت‌هایی است که حیات دنیا نسبت به آن طیب و طاهر می‌شود یعنی حیات طیبه و نشانه‌های آن بقا و غنا و عزت است.

وی اضافه کرد: فلاح اخروی دارای نشانه‌هایی از قبیل «بقاء بلا فناء؛ ماندگاری بدون نابودی»، «وغنی بلا فقر؛ بهره‌مندی بدون ناداری»، «وَ عِزٌّ بِلا ذُلٍّ؛ عزتمندی بدون پستی و ذلت» و «و علم بلا جهل؛ آگاهی و دانش بدون نادانی و جهالت است».

رئیس شورای استانی حوزه علمیه استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: از این‌ رو گفته‌اند: «لا عیش الاّ عیش الاخره»؛ هیچ زندگی به زندگی آخرت نمی‌رسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: بنابراین مبارزه با نفس اماره و رهایی از اسارت هوا و هوس در دنیا سخت است؛ ولی بر اثر رسیدن به فلاح که حاصل تزکیه است انسان به زندگی پایدار و جاوید و برخوردار از سلم و سلامتی و صفا و مصفّی دست می‌یابد.

وی در ادامه با اشاره به دائمیت این وظایف برای جبهه حق و جریان انقلابی، اظهار کرد: وظیفه اصلی همه انبیا و ائمّه و اولیا این بوده که مردم را به همین وظایف آشنا کنند چه در دورانی که می‌توانستند قدرت را کسب کنند و چه آن وقتی که نمی‌شد قدرت را به دست بیاورند و همه هم در این راستا تلاش و مبارزه کرده‌اند؛ «وَ کأَیِّنْ مِنْ نَبِیٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ کثِیرٌ».

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در واقع جنگ و مبارزه سیاسی و معارضه با دشمنان چیزی نیست که اولین بار در اسلام آمده باشد؛ بلکه در زمان پیغمبران گذشته و انبیای بزرگ الهی، از زمان ابراهیم(ع) به این طرف هم بوده است.

وی افزود: البته در حکومت حق در آن‌ جایی که قدرت در دست بندگان خدا یعنی مؤمنین باللَّه و مؤمنین فی سبیل‌اللَّه قرار دارد، این وظیفه سنگین‌تر است؛ چون بنا به فرموده رهبری توانایی شما به عنوان جزئی از مجموعه انقلاب و نظام، با توانایی فردی مثل شما در بهترین حالاتِ حکومت طاغوت قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha