جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فیلم| نشست ستاد حوزوی مدیریت بحران با رؤسای بیمارستان‌های فرقانی و کامکار

حوزه/ جلسه قرارگاه سلامت ستاد حوزوی بحران در مرکز مدیریت حوزه های علمیه با هدف خدمات رسانی به مردم و همکاری با بیمارستان های فعال در زمینه مداوای بیماران تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در این نشست که با حضور حجت الاسلام والمسلمین زمانی، مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علیمه ،مدیران و مسئولان بیمارستان های فرقانی و کامکار، هلال احمر قم  و گروههای تبلیغی حوزوی تشکیل شد، حجت الاسلام والمسلمین زمانی گزارش اجمالی از برنامه های انجام گرفته و در دست اقدام حوزه را تبیین کرد.

وی گفت: در اولین روز اعلام فوت دو نفر براثر این بیماری کرونا، ستاد حوزوی بحران تشکیل جلسه داد و ۱۶ مصوبه به تصویب رسید.

 حجت الاسلام والمسلمین زمانی تعطیلی دروس حوزه، تهیه بروشورهای لازم وتوزیع آن به صورت فیزیکی و درعرصه شبکه های اجتماعی، توزیع چند هزار ماسک، ضد عفونی مراکز حوزوی، جمع آوری سوالات وشبهات موجود در خصوص کرونا و پاسخگویی به آن و ارسال به همه مراکز حوزوی در کل کشور و شبکه های اجتماعی؛ شناسایی و ساماندهی گروه های جهادی و تبلیغی و حضور آنان در بیمارستان های قم را از جمله اقدامات این ستاد عنوان کرد.

وی پیگیری چگونگی کفن و دفن فوتی ها به دستور مدیر حوزه های علمیه را از دیگر اقدامات ستاد برشمرد و گفت: طی تماس های تلفنی با دفاتر برخی مراجع عظام تقلید و مسئول نظارت بر کفن و دفن فوتی ها در بهشت معصومه(س)، تاکید شد که در خواندن نماز و رو به قبله دفن شدن آنها دقت شود.

 مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علیمه در خصوص استفاده از ظرفیت گروه های جهادی و تبلیغی یادآور شد: مهم ترین کار این گروه ها عیادت از مریض ها در بستر بیماری و پرسنل بیمارستان است.

همچنین ایزوله کردن مساجد و مدارس علمیه، کمک در توزیع بسته های پیشگیری، همکاری در تب سنجی با هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی از دیگر ظرفیت های این گروه های جهادی است.

وی یادآور شد:در این جلسه حجت الاسلام مهدی پناهی به عنوان مسئول این قرارگاه منصوب شد و به منظور خدمات رسانی بهتر و دوری از موازی کاری چهار کمیته تشکیل شده است که شامل:

۱- کمیته اعزام با مدیریت حجت الاسلام  شفیعی با شماره ۰۹۱۲۷۴۸۲۶۵۹ 

۲- کمیته فرهنگی محتوایی و رسانه ای با مدیریت حجت الاسلام  کاظم زاده با شماره ۰۹۳۵۶۱۳۰۵۱۸

۳- کمیته توزیع با مدیریت حجت الاسلام  امیرزاده با شماره ۰۹۱۹۶۶۵۴۹۷۵

۴-کمیته اقتصادی سیاسی و امنیتی با مدیریت حجت الاسلام  محسنی با شماره ۰۹۱۲۲۵۳۶۱۸۱.

گفتنی است: طلاب و اساتیدی که متناسب با هرکدام از این کمیته ها می توانند داوطلبانه خدمت رسانی نمایند جهت عضویت با مدیران کمیته ها تماس بگیرند.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کاربر IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    0 0
    تصاویر جذابیت لازم را ندارد‌ و گویای مطلب نیست ضعف در انتخاب تصاویر سایت به شدت احساس میشود