پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یمن

حوزه/ سلیم المنتصر فعال سیاسی یمن گفت: من معتقدم ویروس کرونا تولید سازمان موساد رژیم صهیونیستی است که می خواهد قدرت های جهانی مثل چین و دولت های محور مقاومت را هدف قرار دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در هفته های اخیر که جهان با میهمان ناخوانده ای به نام ویروس کرونا روبروشده بسیاری از تحولات مهم منطقه همچون قضیه فلسطین ،جنگ یمن و سوریه و تحولات دیگر کشورهای اسلامی خواسته یا ناخواسته به حاشیه کشیده شدند که به تبع این موضوع بسیاری از رژیم های مرتجع عربی و حامیان غربی و صهیونیستی را بر آن داشته که در فضای مناسبت تری به اهداف و برنامه های استعماری خود در منطقه بپردازند.

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان و شخصیت های صهیونیستی بر نقش اسراییل در تولید و انتشار این ویروس تاکید کرده اند.

در همین راستا کاندیدای وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی افشاء کرد:  ویروس کرونا در جهت جنگ بیولوژیکی ساخته شده است.

لوی-ابکاسیس، کاندیدای وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی در گفتگو با رادیو ارتش اسرائیل گفت: "بیایید ساده لوح نباشیم، می دانیم که ویروس کرونا به دلیل جنگ بیولوژیکی ساخته شده است. این یک ویروس آزمایشگاهی بود که به بیرون درز کرد".  

به نقل از پایگاه اینترنتی جروزالم پست، انستیتوی تحقیقات رسانه‌ای خاورمیانه در مطالعه‌ای اعلام کرده است اخبار متعددی در مطبوعات جهان عرب منتشر شده است که نشان می‌دهد آمریکا و رژیم صهیونیستی به منظور ایجاد جنگ روانی و اقتصادی علیه چین و متوقف کردن این کشور، ویروس کرونا را ساخته و آن را پخش کرده‌اند.

برای اطلاع از آخرین تحولات یمن ،پیروزی موفقیت آمیز انتخابات ایران همزمان با موفقیت عملیات "توازن بازدارندگی یمن" و توطئه های جبهه عربی غربی و عبری و شیوع ویورس کرونا و سوء استفاده از آن برای ضربه زدن سیاسی به کشورهای مخالف امپریالیسم غربی، سرویس بین الملل حوزه با سلیم المنتصر تحلیل گر و فعال سیاسی یمنی به گفت و گو پرداخته است.

المنتصر همچنین مدیر شعبه موسسه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) در ایران است که این موسسه مخصوص شیعیان دوازده امامی در یمن است.

متن گفت و گو به شرح ذیل است:

حوزه: به نظر شما بعد از حملات گسترده یمنی ها علیه متجاوزان سعودی که حمله به آرامکو و عملیات توازن  بازدارندگی از جمله آن است چرا نیروهای  دفاع سعودی در مقابله با حملات انصار الله ناکام هستند و قدرت پاسخگویی ندارند؟

پیشرفت علمی واضح و روشن در صنعت و پیشرفت موشک ها و هواپیماهای بدون سرنشین در یمن عامل اساسی در شکست سامانه ها و قوات دفاعی عربستان سعودی در پاسخ و مقابله با حملات انصار الله است .

 اعتماد عربستان سعودی بر سیستم پاتریوت (باگ-۲) مدل قدیمی و نا کار آمد است و همچنین نبود کارشناس سعودی برای فعال سازی این سیستم را نباید فراموش کنید که این امر منجر شده که عربستان سعودی هزاران سرباز آمریکایی را برای مدیریت این سیستم و سیستم های دیگر را استخدام کند.

حوزه: نظر شما در خصوص همزمانی  فشارهای دول استکباری بر ایران  در جریان انتخابات ایران و از سوی دیگر موفقیت عملیات توازن بازدارندگی یمن چیست؟

شکی نیست که پیروزی قاطع نمایندگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی باعث افزایش کارآمدی و حمایت از محور مقاومت  و عامل اصلی در پیشرفت بیشتر توانمند های دفاعی جمهوری اسلامی ایران خواهد شد . بنابراین نیروهای استکبار جهانی و عوامل آنها ، مانند رژیم های ارتجاعی عرب ، در مواجهه با ایران به طور خاص و به طور کلی با محور مقاومت در وضعیت دشوار تری قرار خواهند گرفت و نقش عملیات توان بازدارندگی یمن را تقویت خواهد کرد، که مهمترین آن پیشرفت و تحول سامانه دفاع هوایی قادر بر دفاع هوایی یمن است. چیزی که عربستان سعودی و حامیانش را برآن داشت تا جنگ را متوقف کنند و یا در باتلاق یمنی غرق شوند و این درحالی است که قدرت های استکباری هرگز نمی توانند آل سعود را از چنگ یمنی ها نجات دهند.

حوزه: چرا انصار الله مارتین گریفث نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن را به جانبداری از ائتلاف سعودی و امارتی متهم می کند؟

سازمان ملل متحد به طور کلی با نیروهای استکبار همسو است و از آنها حمایت می کند و از حقوق مظلومین درجهان به شکلی که از آنها خواسته می شود و توقع می رود حمایتی نمی کند و بهترین دلیل آن هم مظلومیت ملت فلسطین و مسلمانان میانمار و مظلومان دیگری است که عدالت برای آنها در سازمان ملل یا شورای امنیت سازمان ملل  محقق نمی شود.

کوتاهی های گریفیث در حق ملت یمن

 فرستاده سازمان ملل در یمن مارتین گریفیث قدرت ندارد و نه اراده ای که در مقابل نیروهای متجاوز به یمن ایستادگی کند؛ چرا که ما همگی از نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی و آمریکا آگاه هستیم. هر گونه تلاشی را که منجربه تحقق عدالت برای ملت یمن شود و یا ائتلاف سعودی را محکوم کند را متوقف می کند.

حوزه: به نظر شما تاثیر ویروس کرونا و هیاهوی جهانی که برای این ویروس در جهان به راه افتاده چه تاثیری در به حاشیه بردن تحولات و محاصره ملت یمن دارد؟

ویروس کرونا تولید سازمان موساد رژیم صهیونیستی است

من معتقدم ویروس کرونا تولید سازمان موساد رژیم صهیونیستی است که می خواهد قدرت های جهانی مثل چین و دولت های محور مقاومت را که در تعارض با سیاست ها و طمع های صهیونیستی و امپریالیسم جهانی  که در تلاش برای ایجاد قطب واحد در این جهان هستند و به دنبال نابودی همه سازمان ها و ملت هایی که در مقابل پروژه های استعماری ایستادند، هدف قرار دهد.

 آنچه در یمن اتفاق می افتد بهترین شاهد برای تبانی در محاصره ملت یمن است و حمایت عربستان سعودی با تمام انواع اسلحه و همچنین حمایت سیاسی رسانه ای و لجستیکی که کشور های قدرتمند مثل انگلیس و فرانسه و آلمان در کنار آمریکا و رژیم صهیونیستی  تقدیم عربستان می کنند  هر روز ثابت می شود این قدرت ها سعی دارند نظامی را بر جهان تحمیل کنند که مخالفان شیوه و راه ظالمانه شان اعم از ملت ها و دولت ها را به بندگی و استعمار بکشانند.

حوزه: به نظر شما تاثیر سردار سلیمانی در پرونده های منطقه ای بویژه پرونده یمن و پیروزی های کمیته های ملی علیه دشمن متجاوز سعودی چگونه بود؟

سردار سلیمانی نقش برجسته ای در شکست پروژه صهیونیستی و آمریکایی موسوم به داعش داشت. داعشی که بودجه خاصی از عربستان سعودی و دولت های عربی خلیجی از لحاظ مادی و فکری و نظامی داشت و میلیون ها نفر از امت اسلامی را کشته یا آوراه کرد. اگر ایستادگی حاج قاسم سلیمانی و نیروهای مقاومت  نبود امروز سوریه و عراق در نقشه اصلا وجود نداشت. تبعات و اثرات حمله داعش بر اسلام بسیار بیشتر از مسلمانان بود چرا که داعش اسلام محمدی اصیل را در ذات خود هدف قرار داد تا نگاه جهان را نسبت به آن تغییر دهد.

یمنی ها به حاج قاسم افتخار می کنند و راه او را تاشهادت ادامه می دهند

ما در یمن به حاج قاسم افتخار میکنیم و او نماینده عزت و کرامت اسلام و مسلمانان است و از این مرد بزرگ روحیه جهاد و مقاومت می خواهیم و بر سیره و روش او در تحقق اهدافی که جنگید و به خاطر آن به شهادت رسید حرکت می کنیم و با خداوند عهد می بندیم که خون پاک او هرگز هدر نخواهد رفت و او سیره اش برای ما انگیزه ای برای رویارویی با ظالمان در هر زمان و مکانی خواهد شد.  

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha