شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
معممی مقدم

حوزه/ مدیرکل اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت و گویی از راه اندازی ایستگاه های سلامت در ۲ هزار بقعه شاخص کشور به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، رضا معممی مقدم، مدیرکل اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف و امور خیریه در حاشیه نشست کارگروه مبارزه با ویروس کرونا در سازمان اوقاف گفت: در مورخ سوم اسفند ابلاغیه ای به منظور رعایت امور بهداشتی به ادارات کل استانی سازمان اوقاف ارسال شد که در پی آن ادارت کل و هیئت امنای بقاع متبرکه اقدامات خوبی را در این زمینه انجام دادند.

وی ادامه داد: متعاقبا مکاتبه ای با دبیر ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام شد و ضمن اعلام ظرفیت های سازمان اوقاف اعم از مبلغان و بقاع متبرکه برای پیشبرد اهداف ستاد با توجه به اینکه خیل زیادی از مردم به زیارت امامزادگان مشرف می شوند در خواست شد تا ماسک و مواد ضدعفونی کننده در اختیار ادارات کل استانی سازمان اوقاف قرار داده شود. 

معممی مقدم افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه در قالب ستاد مدیریت بحران و خدمات اجتماعی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی و دبیری  حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل با محوریت مقابله با شیوع ویروس کرونا جلساتی تشکیل داده است. با توجه به اینکه امسال اعزام مبلغ از قم نخواهیم داشت به جای برپایی خیمه های معرفت، ایستگاه سلامت در بیش از دو هزار بقعه شاخص کشور برپا خواهد شد.

وی یادآور شد: در این ایستگاه ها که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استانها، بسیج جامعه پزشکان و هیأت امنا بقاع متبرکه برپا می شود، خدماتی همچون تست قند خون، فشارسنجی، مشاوره سبک زندگی سالم و توزیع ماسک و ژل ضدعفونی کننده ارائه خواهد شد.منابع این خدمات نیز از طریق خیران، موقوفات حوزه دارو و درمان و درآمد های بقاع متبرکه تأمین می شود.

مدیرکل اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از گروه‌های جهادی بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا گوشزد کرد: وظیفه ما  توجه به ارتقای نقش و مسئولیت اجتماعی مردم است.

وی در پایان تصریح کرد: اگرچه اجتماعات و برگزاری مراسم مذهبی و نذورات در بقاع متبرکه به دلیل مقابله با ویروس کرونا محدود شده اما این به هیچ وجه به معنای مناسک زدایی نیست. انجام همین مناسک و مراسم هاست که انقلاب ما را حفظ کرده است.

313/60

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha