جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حجت الله بیات

حوزه/استاد حوزه و دانشگاه بابیان این‌که مدیریت اخبار و اطلاعات در شرایط کنونی حائز اهمیت است، گفت: ویروس‌های اطلاعاتی غلطی که به مردم داده می شود خطرناک‌تر از ویروس کرونا هستند .

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت‌الله بیات در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به اهمیت و کاربردهای سواد رسانه در جامعه اظهار داشت: یکی از مسائل بسیار مهم که به‌صورت مکرر در رسانه‌های مختلف نیز بیان می‌شود ضرورت بالا بردن سواد رسانه‌ای در بین خانواده‌ها است.

وی ادامه داد: در دنیای کنونی و شرایط کشور که خانواده‌ها بیشتر در منزل هستند رسانه‌های مختلفی از تلویزیون ، رادیو گرفته تا فضای مجازی به‌صورت ۲۴ ساعته به مردم در حال دادن اطلاعات هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بیات افزود: در این میان مردم به‌عنوان مصرف‌کننده اگر رژیم غذایی اطلاعاتی درستی نداشته باشند چه‌بسا این اطلاعات کمکی را به زندگی مردم نمی‌کنند بلکه خود عاملی برای بر هم زدن آرامش می‌شوند.

وی به شیوع بیماری کرونا در کشور اشاره کرد و تأکید کرد: در خصوص ویروس کرونا نیز باید گفت که یکی از واقعیت‌های زندگی است و این بیماری  وضعیتی را به وجود آورده است که دانش آموزان امکان حضور در مدرسه را ندارند و لزوماً در منزل به سر می‌برند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در این شرایط باید با بالا بردن سواد رسانه‌ای شناخت درستی از رسانه‌ها و حتی خبرنگاران و اطلاعاتی که می‌دهند داشته باشیم.

وی افزود: درواقع باید بدانیم که اساساً رسانه‌ها چه ماهیتی و ویژگی‌هایی دارند و در این میان دوستان ما دشمنان ما چه کسانی هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بیات ابراز داشت: در خصوص کرونا اگر سواد رسانه‌ای را بالا ببریم و از منابع معتبر اطلاعات را بگیریم قطعاً در آسایش روح و روان خود و خانواده نقش مهمی را ایفا کرده‌ایم .

وی ادامه داد: علاوه بر این باید دفت کنیم هر مطلبی به دست می‌رسد ما آن را منتقل نکنیم به عبارت بهتر ما خودمان عاملی برای انتقال ویروس‌های اطلاعاتی نباشیم.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: باید موضوع رسانه‌ها را در گام اول خودمان مدیریت کنیم تا آسیبی به خانواده‌ها نرسانیم و مهم‌تر از آن دچار استرس و نگرانی نشویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha