پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/دیدار مدیر کل کمیته امداد با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: باید از مردم و خیرین قم که واقعا افتخار آفریدند تشکر کرد؛ جذب کمک های مردمی از اقدامات شایسته ای است که لازم است همچنان ادامه داشته باشد و باید این اعتماد عمومی که مردم به این نهاد مبارک دارند را تقویت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  آیت الله اعرافی امروز در دیدار مهندس میرشکار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم  که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، ضمن تشکر مجدد از کادر پزشکی و پرسنل درمانی کشور در مبارزه با ویروس کرونا، گفت: فعال بودن در شناسایی، آسیب شناسی و رعایت عدالت در حمایت مددجویان از مقوله های مهم و جدی است که کمیته امداد باید مدنظر خود داشته باشد که خوشبختانه در این امر قدم های خوبی برداشته شده است.

امام جمعه قم بیان داشت: نقش ستادی کمیته امداد و هماهنگ سازی همه نهادها با این ارگان در جهت رفع محرومیت و فقر بسیار مهم است و باید بر روی این نکته هم توجه ویژه شود.

وی خاطر نشان ساخت: باید از مردم و خیرین قم که واقعا افتخار آفریدند تشکر کرد؛ جذب کمک های مردمی از اقدامات شایسته ای است که لازم است همچنان ادامه داشته باشد و باید این اعتماد عمومی که مردم به این نهاد مبارک دارند را تقویت کرد.

آیت الله اعرافی با اشاره به اهمیت حفظ کرامت و عزت مددجویان و تقویت این حس عزتمندی خاطر نشان ساخت: باید تجارب کمیته امداد در این عرصه مدون شود و حوزه این آمادگی را دارد تا در این بخش و سایر بخش هایی که لازم است با کمیته امداد همکاری لازم را داشته باشد.

مدیر حوزه های علمیه خاطر نشان ساخت: بحث های پژوهشی و نظریه پردازی پیرامون مددکاری اسلامی بسیار ضروری و مهم است و لازم است کمیته امداد قم یک برش پنج ساله برای خود تدوین کند تا بعدا در سطح کلان و کشور نیز اجرایی شود.

امام جمعه قم با تاکید بر حفظ و گسترش شبکه مردمی خیرین خاطر نشان ساخت: این شبکه مردمی خیرین باید روز به روز انسجام پیدا کند و ما نیز درجامعه المصطفی یک تجربه خوب و موفق از این شبکه مردمی داشته ایم که منشأ خدمات و برکاتی زیادی بوده اند.

آیت الله اعرافی ابراز داشت: داشتن یک رویکرد کلان به مساله فقر خیلی مهم است و با اینکه این کار وظیفه اصلی دولت است؛ اما کمیته امداد می تواند در این عرصه پرچمدار باشد و نقش مهم و موثری ایفا کند چرا که در این عرصه هنوز راه های نرفته زیادی است.

امام جمعه قم، تعامل کمیته امداد با سایر دستگاه ها و نهادهای استان را خواستار شد و افزود: اصل این تعامل و ارتباط و هم افزایی با سایر نهاد های استان بسیار مهم و راهگشاست که باید به آن توجه شود.

مدیر حوزه های علمیه در پایان با اشاره به وجود بیماری کرونا در قم گفت: پس لرزه های این حادثه کرونا باید از الان در برنامه سال آینده شما گنجانده شود و برای آن برنامه ریزی لازم صورت گیرد تا قدری از این آلام مردم کاسته شود.

خاطر نشان می شود: در ابتدای این دیدار مهندس میرشکار مدیرکل امداد امام خمینی(ره) گزارشی ار فعالیت های انجام شده این اداره کل برای محرومین ارائه داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha