پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 مسجد ۸۰۰ ساله پس از مرمت و بازسازی در ترکیه افتتاح شد

 حوزه/ روز جمعه مسجد  باستانی در شانلی اورفه که ۸۰۰ سال قدمت تاریخی دارد، پس  از ۵ سال مرمت و بازسازی دوباره افتتاح شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، مسجد باستانی در شانلی اورفه ترکیه پس از مرمت و بازسازی افتتاح شد.

مسجد دوسم که نماد تمدن بالیکی گول در شانلی اورفه در جنوب شرقی ترکیه می باشد پس از ۵ سال کار مرمت، روز جمعه برای نماز باز شد. این مسجد که به نام مسجد حلیل الرحمان شناخته می شود، سازه ای ۸۰۰ ساله دارد که برای نخستین بار پس از سال ها در نماز جمعه شاهد حضور نمازگزاران بود.

این مسجد که در سال ۱۲۱۱ ساخته شد ، بعداً به یک مدرسه و  قبرستان تبدیل شد. این مسجد در ابتدا در قرن سیزدهم میلادی و در دوره سلسله ایوبید در این منطقه ساخته شد ، جایی که کلیسای مریم مقدس در امپراطوری بیزانس در آن بنا شده بود.

کتیبه ای که در ضلع غربی مناره سنگی در مجاورت گوشه جنوب شرقی مسجد واقع شده است ، حاکی از آن است که این مسجد در سال ۱۲۱۱ به دستور الاشرف مظفر الدین موسی ساخته شده است.

پس از مرمت و بازسازی توسط عثمانی ها در سال ۱۸۱۰، ظاهر و جلوه ای متفاوت پیدا کرد و از آن زمان پذیرای بازدیدکنندگان و نمازگزاران بوده است.

با این حال ، با گذشت زمان ، مسجد تاریخی به دلیل مشکلات زیرساختی فرسایش را تجربه کرد و اداره امور وقف کار مرمت گسترده ای را در مسجد آغاز کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha