شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 889883
۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۴
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: یکی از بهترین راه‌های برخورد با ویروس کرونا این ست که همه خودکنترلی داشته باشیم، در منازل مانده و کمتر در جمعیت ظاهر شویم و نسبت به رعایت بهداشت و ضدعفونی اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار کرد: الآن کشور ما در حال مبارزه با ویروس کرونا است که همه عالم را فراگرفته است و یکی از بهترین راه‌های برخورد با این ویروس این ست که همه خودکنترلی داشته باشیم، در منازل مانده و کمتر در جمعیت ظاهر شویم.

وی افزود: باید تا می‌توانیم نسبت به رعایت بهداشت و ضدعفونی و ملاحظاتی از این قبیل اهتمام داشته باشیم و با مسئولان بهداشت و درمان همکاری کنیم تا از این امتحان هم به‌خوبی عبور کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: درواقع این ویروس یک آزمون است، زیرا ما همواره در امنیت و سلامتی بوده‌ایم و شاید قدر آن را به‌درستی نشناخته‌ایم؛ اما این ویروس خود یک تلنگر است به این‌که قدر امنیت، سلامتی و نعمت‌های خدادادی را بدانیم.

وی با بیان اینکه نعمت سلامتی و امنیت گران‌بها است و وقتی انسان اندکی گرفتار می‌شود قدر آن را می‌داند، خاطرنشان کرد: این‌ها همه برای آن است که بیدار شویم و از سختی‌ها و گرفتاری درس بگیریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: از همه مدافعان سلامت که شبانه‌روز در جبهه سلامت با این ویروس مبارزه کرده و از شیوع بیشتر آن پیشگیری می‌کنند، قدردانی کرده و از همه نهادها و سازمان‌ها و مسئولین می‌خواهیم همکاری کنند تا این خطر را از سر ایران اسلامی دور کنیم.

وی تصریح کرد: باید همه با هم در جبهه مبارزه با این ویروس اتحاد داشته باشیم تا به‌زودی از این مرحله عبور کرده و حالت زیبای تجمعات و اتحاد خود را در نماز جمعه، نمازهای جماعات و جلسات بار دیگر شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: روشن است که کروناویروس پدیده ناگواری است که جنبه جهانی پیدا کرده است، ازاین‌رو باید برای مهار ویروس منحوس همه کمک و همکاری کنند.

وی تصریح کرد: نهادها و سازمان‌ها و ادارات و بخش تولید با وزارت بهداشت و درمان و مردم و بازاریان با مشتریان درزمینهٔ تأمین اقلام بهداشتی همکاری کنند تا از این مرحله به سلامت عبور کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: گران‌فروشی در این شرایط نوعی فساد و ظلم مضاعف است؛ مقام معظم رهبری فرمودند هر چیزی که کمک کند به سلامت جامعه و عدم شیوع این بیماری یک حسنه است در نقطه مقابل هر چیزی که کمک کند به شیوع این بیماری یک سیئه است.

وی افزود: همچنین خدا قوت جانانه می‌گوییم به مدافعان سلامت، پزشکان، پرستاران و خانواده‌های آنان که در خط مقدم مبارزه با این بیماری هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha