جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شاه فضل

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: درحال حاضر که کشور درگیر یک ویروس و بیماری خطرناکی است لازمه مقابله با این ویروس همدلی و همراهی همه مردم و تلاش و فعالیت در سایه مدیریت واحد است.

حجت الاسلام علیرضا شاه فضل در حاشیه جلسه هم اندیشی روحانیون، مدیران حوزه علمیه، مسئولان نمایندگی رهبری در سپاه و دانشگاه ها در مرکز مدیریت حوزه علمیه منطقه کاشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، به حضور جهادی  روحانیون و حوزوهای علمیه در پیشگیری  از ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: همانطور که روحانیت در تمامی مشکلات و سختی ها همراه مردم و در کنار آنها بوده است و وظایف خاص خود را به عهده دارد و تلاش می کند تا به نحو احسن به وظایف خود عمل نماید در این شرایط سخت و مشکل زا نیز می توانند با روشنگری و تشویق مردم به ماندن در منازل و رعایت نکات بهداشتی موجبات عدم گسترش این ویروس را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بزرگترین درخواست سیستم بهداشتی و درمانی کشور این است که مردم در منازل حضور پیدا کنند و از خروج های غیرضروری پرهیز کنند، ابراز داشت: به همین دلیل اولین توصیه روحانیت به مردم ماندن در منزل و رعایت نکات بهداشتی است.

 دبیر جامعه روحانیت کاشان به وظیفه روحانیون در جمع آوری کمک های مالی و تشویق مردم در تأمین اقلام بهداشتی و درمانی اشاره کرد و گفت: روحانیون با اعلام فراخوان به مردم و خیرین عزیز در جمع آوری کمک های مردمی می توانند کمک شایانی داشته باشند.

وی پاسخ  به شبهات را از دیگر وظایف روحانیون در این مقطع از زمان دانست و تصریح کرد: با توجه  به اینکه اکثر روحانیون با فضای مجازی آشنایی دارند در این ایام می توانند از طریق فضای مجازی آموزش های لازم دینی را به مردم ارائه کنند و به شبهاتی که در این فضا بر علیه دین و دینداران طراحی شده است را نیز پاسخ دهند.

حجت الاسلام شاه‌فضل افزود: اقدام دیگری که روحانیون می توانند انجام دهند همکاری با مراکز بهداشتی در ضدعفونی کردن و حراست از بهداشت خیابان ها، مغازه ها، اماکن عمومی و نظارت بر تدفین اموات است تا مردم از این جهت دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی تصریح کرد: روحانیون با حضور در جمع خانواده های داغدار و مصیبت زده باید موجبات التیام آلام و مصائب خانواده های داغدار را فراهم کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تعطیل شدن مساجد را یکی از اقدامات بسیار مؤثر در جلوگیری از گسترش ویروس کرونا ذکر کرد و گفت: بحمدالله روحانیون با هوشیاری، درایت و بصیرت لازم اطلاع رسانی خوبی را در تعطیل نمودن مساجد به مردم و مسئولان ارائه کردند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم هر چه زودتر با فروکش کردن گسترش این ویروس درب مساجد باز شود و نمازهای جماعت مجدداً رونق بگیرد و مردم با آمادگی لازم ماه رمضان را درک کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سعید IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
    0 0
    عاقا عکس قبر گاندی را تو هند سرچ کنید