جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر / مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) همراه با بزرگداشت شهید سلیمانی در بیت آیت الله فقیهی

حوزه/ اگر مسائلی مانند ویروس در کشور شیوع پیدا می کند، لازم است در عین رعایت دستورات پزشکان و متخصصین بهداشتی، از دعا هم غافل نشد،چرا که خود پیامبر اسلام(ص) این گونه عمل می کردند.

آیت الله محسن فقیهی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه  با اشاره به این که حوادثی که در عالم اتفاق می افتد، ممکن است  بلا و امتحان الهی و حتی شیطنت باشد، گفت: وقتی حوادث و اتفاقات کشور را مورد بازبینی قرار می دهیم، بیشتر به این نکته می رسیم که دستهایی در کار است که آرامش مردم را سلب کنند و انتخابات و پیروزی نیروهای انقلابی را از بین ببرند وکم رنگ کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: تجربه سال های گذشته این گونه نشان داده که ممکن است دست های دشمن در نشر ویروس کرونا در کار باشد؛ اگر چه این مسئله نیاز به بررسی بیشتر از سوی متخصصین فن دارد، کما این که اعلام کردندکه با جنگ بیولوژیکی طرف هستیم که از سوی امریکا شروع شده است.

این استاد حوزه با بیان این که نباید هیچ گاه از توسل، دعا و راز و نیاز با خدای متعال غافل شد و اگر غافل شدیم باید منتظر حوادث باشیم، اظهار داشت: اگر حوادثی مانند ویروس در کشور شیوع پیدا می کند، لازم است در عین رعایت دستورات پزشکان و متخصصین بهداشتی، از دعا هم غافل نشد. چرا که خود پیامبر اسلام(ص) این گونه عمل می کردند.

وی بیان داشت: اما مسئله این است با توجه به دعا و توسل به اهل بیت(ع) می توان از همه مشکلات دنیایی و بشری و حتی بلاها نجات پیدا کرد. این مسئله نشان دهنده اهمیت توجه و توسل به اهل بیت(ع) در بلاها است. میزاری شیرازی این گونه زمانی که بحث استعمار انگلیس و فتنه آنها پیش آمد دستور به خواندن زیارت عاشورا دادند، اینها مسائلی است که در طول تاریخ به وجود آمده و علما برای دفع این نوع مشکلات که از سوی دشمنان ایجاد می شد، لحظه ای از دعا غافل نبودند و در ضمن بصیرت افزایی و مبارزه با تحرکات دشمنان، دستور به خواندن زیارت عاشورا می دادند.

آیت الله فقیهی گفت: باید بدانیم دنیا دار علت ومعلول است و حوادث هم این گونه است، نباید در این شرایط فعلی از تحرکات دشمن غافل شد و باید همه فعالیت شان مورد نظر باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: آنچه مشخص است این حادثه بلا نیست و در عین حال نباید از دعا و توسل به اهل بیت(ع) برای رفع آن غافل بود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha