جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان، خواستار پیوستن مردم به پویش «در خانه بمانیم» شد و گفت: این روزها بهترین فرصت است تا خانواده‌ها بتوانند کتاب‌هایی که شرح حال شهدا را توصیف می‌کند، مطالعه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در آیین رونمایی از کتاب خاطرات شهید صانعی، یکی از شهدای مدافع حرم همدان که با حضور پدر این شهید برگزار شد با تاکید بر اهمیت زنده نگه داشتن یاد شهدا در جامعه، ابراز داشت: زنده نگاه داشتن یاد شهدا، احیا فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در جامعه خواهد بود.

وی با اشاره به لزوم معرفی الگوی مناسب برای جوانان، افزود: از آنجایی که دشمن به دنبال آن است تا الگوهایی را برای جوانان ما معرفی کند، باید این الگوهای فرهنگی و مذهبی را به شکل درست به جوانان معرفی کنیم و سعی کنیم آنها را به خوبی به جامعه و خصوصا نسل جوان بشناسانیم.

امام جمعه همدان تصریح کرد: البته نه تنها شهدای ما در عرصه جهاد و ایثار، بلکه در عرصه‌های دیگر همچون برخوردها و رفتار های اجتماعی نیز الگوی مناسبی برای نسل جوان هستند.

وی با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در زمینه چاپ و نشر خاطرات شهدا، اذعان داشت: باید همه ابعاد شخصیتی شهدا را مورد بررسی قرار دهیم و به طور مثال در بین همه خاطرات، خاطرات خوبی هم از نوع دوستی، احترام به والدین و نوع روابط اجتماعی این شهدای گرانقدر وجود دارد که باید به نحو احسن از آن استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مطالعه کتاب در شرایط فعلی که سفرها لغو شده و پویش «در خانه بمانیم» ایجاد شده است، راهی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت است، خاطر نشان کرد: این روزها بهترین فرصت است تا خانواده‌ها بتوانند کتاب‌هایی که شرح حال شهدا را توصیف می‌کند، مطالعه کنند، چرا که نه تنها می توانند اوقات فراغت خود را پر کنند، بلکه از لحاظ تربیتی نیز موثر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha