سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
طرح

حوزه/ طرح خانه‌های نورانی که به همت سه نهاد قرآنی و به منظور تولید محتوا برای خانواده‌ها در ایام شیوع بیماری کرونا در تعطیلات نوروزی است از شب اول عید فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در شرایط کنونی که برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی نهادهای دولتی و مردمی مانند سایر حوزه‌ها تحت تأثیر شیوع بیماری کرونا قرار گرفته و به ناچار محدودیت‌هایی به دلیل لزوم رعایت مسائل بهداشتی و حفظ سلامت آحاد جامعه به وجود آمده، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح قرآنی «خانه‌های نورانی» را کلید زده است.

این طرح با به‌کارگیری ظرفیت‌های مؤسسات تخصصی فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در حوزه قرآن و عترت و با اهدافی همچون تقویت انس آحاد جامعه با آموزه‌های قرآن و عترت و استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و غنی‌سازی معنوی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان فعالیت خواهد کرد.

همچنین از دیگر اهداف این طرح می‌توان به تقویت حضور مؤثر فعالان حوزه قرآن و عترت در فضای مجازی، پاسخ به شبهات روزآمد و جدید در حوزه اعتقادات و معارف دینی، معرفی فعالیت‌ها، تولیدات و آثار ممتاز قرآنی مؤسسات و مراکز قرآنی در فضای مجازی جهت استفاده بهینه عموم مردم و اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع در خصوص مسائل و رویدادهای حوزه فعالیت‌های قرآن و عترت در شرایط کنونی اشاره کرد.

این طرح از شب اول عید و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد دانشگاهی و شورای عالی قرآن فعالیت خواهد کرد. آدرس این طرح در شبکه اجتماعی اینستاگرام khanehaye_norani است و مخاطبان می‌توانند با مراجعه به این آدرس از محتواهای تولید شده بهره‌مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha