پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طلاب جهادی پای کار مقابله با کرونا

حوزه/ رئیس بیمارستان فرقانی گفت: بازرسان سازمان جهانی بهداشت اخیرا برای بازدید به بیمارستان ما آمدند که بخش درمان مورد تایید آنها قرار گرفت. در یکی از اتاق‌ها که رفتیم، یکی از طلاب جهادگر در حال کمک به یک بیمار بود، وقتی آن بازرس که از خارج آمده بود فهمید او یک روحانی است، بسیار متعجب شد.

دکتر حامد شفیعی در گفت و گو با خبرگزاری حوزه، با اشاره به حضور موثر و مثبت طلاب و  فضلای حوزه در کنار بیماران کرونایی به عنوان همراه بیمار در بیمارستان فرقانی و سایر بیمارستان های قم، عنوان کرد: طلاب ما در طول 24 ساعت به صورت 3 شیفت صبح، عصر و شب در بیمارستان‌ها حضور پیدا می‌کنند، آنها در کارهای خدماتی و کمک‌رسانی به بیماران فعال هستند، همچنین در کارهای پشتیبانی و آماده‌سازی تغذیه‌ها نیز فعالیت چشمگیری داشته‌اند.

رئیس بیمارستان فرقانی عنوان کرد: با توجه به اینکه حضور طلاب تجربه نشده بود، در روزهای نخست، من از جهات مختلف تحت فشار بودم اما رفته‌رفته همه همکاران دیدند حضور آنها مثبت است، از طرفی ما برای طلاب دوره‌های آموزشی نیز برگزار کرده‌ایم تا بیشتر با خدمات درمانی آشنا شوند.

رئیس بیمارستان فرقانی گفت: یکی از مسائل بیماران، مباحث روانی بوده و این در درمان آنها تاثیر دارد، چرا که سیستم ایمنی متاثر از این موارد است. نبود همراه، چالش بزرگی برای بیماران ایجاد کرده بود و وجود طلاب در جهت کمک روحی و امیدبخشی به بیماران مفید و در افزایش انرژی بیماران موثر بود و همین تاثیر خود را در درمان دارویی نیز نشان داد.

رئیس بیمارستان فرقانی یادآور شد: از روز نخست، حفظ سلامت و بهداشت پرسنل ما از حساسیت‌های بسیار مهم ما بود، طلاب جهادی نیز از پرسنل ما محسوب می‌شوند، لذا هر آنچه نیاز باشد تا شرایط بهداشتی رعایت شود، برای پرسنل خود چه کادر درمانی، چه طلاب جهادگر عملی می‌کنیم و در این زمینه به هیچ وجه کوتاه نمی‌آییم، چرا که حفظ سلامت پرسنل و طلاب از خطوط قرمز ما محسوب می‌شود و تاکنون هیچ مشکلی وجود نداشته است.

شفیعی با بیان خاطره‌ای گفت: بازرسان سازمان جهانی بهداشت اخیرا برای بازدید به بیمارستان ما آمدند که بخش درمان مورد تایید آنها قرار گرفت. در یکی از اتاق‌ها که رفتیم، یکی از طلاب جهادگر در حال کمک به یک بیمار بود، وقتی آن بازرس که از خارج آمده بود فهمید او یک روحانی است، بسیار متعجب شد و بعدا در مصاحبه خود نیز اعلام کرد یکی از مواردی که برایش عجیب بوده، حضور روحانیانی بود که در کنار پرستاران به روند درمان بیماران کمک می‌کنند و برای او بسیار جذاب و جالب بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha