جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام هنرمند

حوزه/ مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم گفت: شناخت و ترویج فرهنگ ایثار در سطح جامعه موجب تقویت انسجام ملی است و منجر می شود تا بحران ها را با سهولت بیشتری پشت سر بگذاریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حسن هنرمند با حضور در برنامه زنده گفت و گوی خبری سیمای نور استان قم که به روز بزرگداشت شهدا اختصاص یافت، گفت: اهمیت این فرهنگ به حدی است که مقام معظم رهبری می فرماید ، ترویج فرهنگ ایثار کمتر از شهادت نیست، شهادتی که عالی ترین درجه انسانی است و روز بزرگداشت شهدا فرصتی برای احیا و زنده نگه داشتن فرهنگ غنی اسلامی و عاشوایی است.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان قم اذعان داشت: در این راستا شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست رئیس جمهور و با حضور وزرا و دبیری بنیاد شهید در سطح کشور برگزار می شود و این درجه اهمیت ترویج فرهنگ ایثار را نشان می دهد.

حجت الاسلام هنرمند تاکید کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، چاپ و نشر آثار و وصایای شهدا و یادواره شهدا انجام فعالیت های تبلیغی بخشی از اقدامات صورت گرفته است.

وی ادامه  داد: محور تمامی فعالیت های بنیاد ترویج فرهنگ ایثار است و تکریم خانواده معظم شهدا نیز با این هدف دنبال می شود.

حجت الاسلام هنرمند در خصوص تامین سلامت جامعه ایثارگر استان افزود: عقد قرارداد با مراکز بهداشتی درمانی، پزشکان پایش سلامت و متخصص و خدمات پرستاری  و اجرای طرح پایش سلامت، به منظور حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه هدف از اقدامات صورت گرفته در حوزه سلامت است.

وی در خصوص وضعیت استخدام جامعه ایثارگر اضافه کرد: طبق قانون حداقل  ۲۵درصد سهمیه استخدام دستگاه ها به ایثارگران اختصاص می یابد و در بخش خصوصی نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده است همچنین وام های خود اشتغالی نیز بخش دیگر خدمات بنیاد در زمینه حل مشکلات اشتغال ایثارگران است.

وی ضمن قدردانی از دستگاههایی که در این زمینه همکاری لازم را دارند ، تاکید کرد : ضروری است تا  تمامی دستگاهها ضمن اجرای قانون، در برابر جامعه ایثارگر انعطاف لازم را داشته باشند، قانون سهمیه ۲۵درصد را حداقل سهمیه عنوان کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم تاکید کرد: زمانی که جامعه نیازمند حضور مردان ایثارگر در عرصه مقابله بادشمنان اسلام بود، شهدا و جانبازان در عرصه حضور یافتندوامروز این امنیت و آسایش را مدیون همان ایثارگریها و شهادت طلبی ها هستیم، آحاد جامعه در برابر ایشان و خانواده ایثارگران دین برگردن دارند، هر چند هر خدمتی که ارایه گردد، ذره ای از آن ایثارگریها و صبر جانبازان بر رنج مجروحیت ها را جبران نمی کند.  

حجت الاسلام هنرمند در خصوص تامین مسکن ایثارگران افزود:  مشکل مسکن یک دغدغه برای ایثارگران است و در این راستا ضمن ارایه وام خرید و ساخت، در قانون ارایه زمین نیز پیش بینی شده است، توقع می رود دستگاههای استان همراهی لازم را در این خصوص داشته و نگاه وسیع تری نسبت به تامین زمین ایثارگران داشته باشند.  

 وی افزود: ارایه خدمات مشاوره بخش دیگر خدمات است، در قالب مرکز مشاوره ایثارگران و یا از سوی مددکاران با تجربه این اقدام صورت می گیرد، این روزها البته جای خالی مشاوران در شرایط حساس کنونی که جامعه با بحران مواجه شده کاملا حس می شود، در راستای ایجاد آرامش جامعه هدف مشاوران و مددکاران طی تماس با خانواده ها تلاش دارند تا از بار روانی و استرس ناشی از انتشار این بیماری بکاهند.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم به اقدامات بنیاد در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: از همان روزهای اول اسفند کمیته مدیریت پیشگیری در بنیاد تشکیل شد و تاکنون ۱۵۰۰ بسته بهداشتی بین جانبازان شیمیایی و والدین شهدا توزیع شده است. اقدامات پیشگیرانه با ارسال پیامک برای جامعه هدف و اقدامات بهداشتی و اطلاع رسانی درداخل بنیاد برای مراجعین و خادمان انجام شده، همچنین درخصوص تماس با جامعه هدف و جویا شدن از احوال و سلامت ایشان با حضور کارکنان بنیاد و معتمدین معین اقدام شده است.

وی جامعه ایثارگران استان را ۶۵هزار نفر ذکرکرد و افزود: حدود ۱۵۰۰۰نفر از این عزیزان در سنین میانسالی و بالاتر قرار دارند و با توجه به مجروحیت جانبازان خصوصا شیمیایی، این قشر را در برابر ویروس آسیب پذیر تر می سازد، لذا ضمن در اولویت قرار دادن توزیع اقلام بهداشتی و تماس تلفنی و ارسال پیامک برای این قشر ایثارگر، توجه ایشان به توصیه های جامعه پزشکی و تاکید بر ماندن در خانه و مصونیت از ابتلا به بیماریهای ویروسی می بایست از سوی جامعه هدف مورد توجه باشد.
         

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha