پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سرمست

حوزه/ استاندار قم از همراهی مراجع عظام تقلید، رسانه ها،کادرپزشکی و درمانی استان ،اعضای ستاد بحران و ستادهای مردمی و خیرین در همراهی و مشارکت در مبارزه با بیماری کرونا قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  بهرام سرمست استاندار قم از  همراهی مراجع عظام تقلید، رسانه ها، کادرپزشکی و درمانی استان،اعضای ستاد بحران و ستادهای مردمی و خیرین در همراهی و مشارکت در مبارزه با بیماری کرونا قدردانی کرد  و از رکن اصلی این مبارزه یعنی مردم  در خواست کرد در اجتماعات حضور پیدا نکرده و مسائل بهداشتی و اجرای قرنطینه خانگی را راعایت کنند.

وی با بیان این که در همین راستا، امسال مراسم تحویل سال نو و نیمه شعبان هم برگزار نخواهد شد، از ممنوعیت ورود افراد مشکوک یا مبتلا به کرونا به قم در روزهای آینده خبر داد و گفت: این ممنوعیت از طریق تشدید کنترل مبادی ورودی شهر انجام خواهد شد.

استاندار در خصوص احتمال موج جدید این بیماری درقم هشدار داد و با اشاره به کندشدن شیب صعودی این بیماری در روزهای اخیر تصریح کرد: این امر نباید موجب غفلت مسئولان باشد.

وی همه مردم را به شرکت در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا از طریق ثبت نام سامانه سلامت دعوت کرد و گفت: از این طریق میتوانیم افراد مبتلا یا مشکوک را شناسایی و از مبداء نسبت به درمان آنها اقدام کنیم.

سرمست همچنین بر استفاده از دورکاری کارکنان با اولویت بانوان تاکید کرد و از مدیران خواست به منظور سلامت کارکنان سبک سازی ادارات  را مورد توجه قرار دهند.

استاندار همچنین خودداری از برپایی مجالس ترحیم جان باختگان، خودداری از برپایی مراسم پنج شنبه آخرسال، جلوگیری از برپایی هرگونه غرفه فروش ایام نوروز و امثال آن را مورد توجه خاص قرار داد و گفت: شهرداری و نیروی انتظامی باید در این زمینه به ظایف خود برای جلوگیری از تجمعات عمل کنند.

استاندار با قدردانی از خدمات کادر بهداشت و درمان، خیرین، ارتش، سپاه، شهرداری و سایردستگاهها خاطرنشان کرد: انتظار میرود همه دستگاهها فراتر از مسئولیت های قانونی اقداماتی را برای مهار این بیماری به عمل آورند.

 سرمست اطلاع رسانی عمومی از طریق بلندگوهای سیار برای رعایت بهداشت و درمان و جلوگیری از هرگونه تجمع در مناطق مختلف مانند بازار را مورد توجه قرار داد و گفت: مردم قم هنوز این بیماری را جدی نگرفته اند و باید از طرق مختلف به آنها اعلام خطر شود.

وی تصریح کرد: تاکنون به دنبال استفاده از قوه قهریه نبوده ایم و تنها از مردم خواهش کرده ایم که مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا ورودی بیمارستان ها کاهش یابد.

 سرمست افزود: در شرایط فعلی همه مردم باید با جدی گرفتن قرنطینه خانگی به دنبال قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha