جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا هریک از افراد خودشان را نسبت به تأمین سلامت کل جامعه مسئول می دانند و در فضای مجازی نه تنها متخصصان و پزشکان در بخش سلامت تذکر می دهند، بلکه آحاد مردم نیز همدیگر را نسبت به این موضوع ارشاد می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا، در ویژه برنامه «تا آسمان» که از سیمای مرکز قزوین پخش شد، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا هریک از افراد خودشان را نسبت به تأمین سلامت کل جامعه مسئول می دانند و در فضای مجازی نه تنها متخصصان و پزشکان در بخش سلامت تذکر می دهند، بلکه آحاد مردم نیز همدیگر را نسبت به این موضوع ارشاد می کنند.

وی افزود: اگر توصیه ای از سوی پزشکان متخصص در فضای مجازی برای شخصی ارسال شود به دلیل این که نسبت به سلامت اطرافیان حساس است سعی می کند آن را برای همگان بفرستد.

 مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه پیام های بهداشتی ظرف مدت کوتاه و به سرعت بین مردم دست به دست می شود، عنوان کرد: مردم صرفاً به خاطر سلامت خودشان تلاش نمی کنند، بلکه برای سلامت همه جامعه کار می کنند و این که تک تک مردم نسبت به سلامت کل جامعه بی تفاوت نیستند، مسأله مهمی است.  

وی ادامه داد: این مشارکت همگانی در تأمین سلامت بهداشتی جامعه که در آن همه به نحوی احساس مسئولیت می کنند، نمونه ای از امر به معروف و نهی از منکر است که در حوزه سلامت جسمی اتفاق افتاده است.  

وی ادامه داد: مردم باید در عرصه دینی و اخلاقی هم به همین مقدار حساسیت داشته باشند، اما حساسیت مردم در این عرصه کمتر است و مشاهده می کنیم که مردم آن طور که برای سلامت جسمشان اهمیت قائل هستند برای سلامت معنوی خود اهمیت قائل نیستند و این بدان معناست که انسانها هنوز به حقیقت وجودی خود معرفت ندارند و اهمیت سلامت معنوی برای آنها به خوبی تبیین نشده و نسبت به آن آگاهی کافی ندارند.  

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا تصریح کرد: همه ادیان الهی معتقدند که انسان متشکل از روح و جسم است و جسم قالبی بیش نیست و حقیقت وجودی انسان روح اوست که پس از مرگ عروج می کند و جسم او زیر خاک می ماند و می پوسد، بنابراین با توجه به اینکه حقیقت وجودی انسان روح اوست، سلامت معنوی انسان از اهمیت بالایی برخودار است.      

وی ادامه داد: اهمیت سلامت معنوی انسان بدان معنا نیست که  مردم به سلامت جسمشان توجهی نکنند، بلکه اگر انسان نسبت به حقیقت روح خود اهتمام ویژه‌ای داشته باشد و معرفت پیدا کند برای سلامت جسمش نیز تلاش می کند و به همان میزان که برای سلامت جسمش تلاش می کنند، به فکر تأمین سلامت معنوی خودش نیز هست.    

مدیر حوزه علمیه قزوین از رسانه ها خواست در بخش معرفت افزایی انسان ها و جامعه دینی نسبت به حقیقت  وجودی انسان بیشتر تلاش کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha