جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 890932
۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
تصاویر شما/ طلاب جهادی پای کار مقابله با کرونا

حوزه/ ویروس کرونا عوامل فقر قبلی را تشدید کرد و خودش نیز منبع دیگری برای فقر شده است. گرسنگی، سوء تغذیه، کاهش مراقبت‌های بهداشتی مرتبط با سلامت، افزایش استرس و فشارهای عصبی باعث شده است افراد بسیاری (به خصوص کودکان، زنان و سالخوردگان) از مهمترین نیازهای اساسی خود برای یک زندگی سالم و حداقلی محروم باشند

به گزارش خبرگزاری حوزه، اگرچه این روزها رسانه‌ها از افت ارزش بورس و کاهش رشد اقتصادی به دلیل «ماندن در خانه» و «تعطیلی مشاغل» زیاد نوشته‌اند، ولی کمتر از «افراد آسیب پذیر» مطلب جدیدی گفته‌اند. کسانی که اندوخته‌ای ندارند، کارگرانی که حقوق آنها معمولا کفاف همان روز را می‌دهد، فاقدین بیمه، بی‌خانمان‌ها و فقرای سابق.
ویروس کرونا عوامل فقر قبلی را تشدید کرد و خودش نیز منبع دیگری برای فقر شده است. گرسنگی، سوء تغذیه، کاهش مراقبت‌های بهداشتی مرتبط با سلامت، افزایش استرس و فشارهای عصبی باعث شده است افراد بسیاری (به خصوص کودکان، زنان و سالخوردگان) از مهمترین نیازهای اساسی خود برای یک زندگی سالم و حداقلی محروم باشند. نان و جان این گروه‌ها در معرض تهدید است و آنها نگرانند در این روزها از کجا درآمد کسب کنند؟ چقدر و چگونه دارایی‌هایشان را برای امرار معاش بفروشند؟ و یا چگونه از مبادی غیررسمی و با سودهای گزاف قرض بگیرند.
لازم است سیستم‌های حمایتی ولو به طور موقت به خصوص در مناطق زاغه نشین گسترش یابد. اقلام بهداشتی رایگان بین آنها توزیع شود و فرهنگ خیرخواهی و سراغ گرفتن از این اقشار آسیب پذیر (به خصوص در استان های زیر) بین مردم فراگیرتر شود.

معارفی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha