جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عدنان الزرفی نخست وزیر عراق

حوزه/باسم خزعل نماینده مستقل مجلس نمایندگان عراق با تأکید بر اینکه عدنان الزرفی نخست وزیر مکلف از سوی کمیته هفتگانه که مأمور به تعیین نخست وزیر بود، معرفی نشده است، موفقیت مجلس نمایندگان را در به ثمر رساندن دولت جدید بعید دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، باسم خزعل نماینده مستقل مجلس نمایندگان عراق با تأکید بر اینکه عدنان الزرفی نخست وزیر مکلف از سوی کمیته هفتگانه که مأمور به تعیین نخست وزیر بود، معرفی نشده است، موفقیت مجلس نمایندگان را در به ثمر رساندن دولت جدید بعید دانست.

وی افزود: کمیته هفتگانه الزرفی را به عنوان نخست وزیر جدید معرفی نکرده است، بلکه تنها برهم صالح رئیس جمهور عراق وی را به تشکیل دولت مأمور نموده است.

نماینده مجلس عراق تصریح کرد: اکثر فراکسیون های سیاسی به نامزدی الزرفی اعتراض دارند و شخصیت هایی هستند که برای کسب منصب نخست وزیری از شانس بالایی برخوردارند.

خزعل در ادامه با بیان اینکه الزرفی به سرنوشت محمد توفیق علاوی دچار خواهد شد و در مجلس نمایندگان رأی نخواهد آورد، افزود: تمامی شرایطی که معترضان در میدان تظاهرات تعیین کرده اند، در شخصیت الزرفی وجود ندارد؛ چرا که الزرفی سیاستمدار و حزب گراست و در دولت های قبلی که متهم به فساد و غارت اموال عمومی است، منصب های مختلفی داشته است.

شایان ذکر است که برهم صالح رئیس جمهور عراق امروز سه شنبه عدنان الزرفی را به عنوان نخست وزیر عراق تعیین کرده و این دومین نفری است که بعد از استعفای عادل عبد المهدی مأمور به تشکیل دولت می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha