چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حسن فدعم نماینده جریان حکمت عراق

حوزه/ حسن فدعم نماینده جریان حکمت عراق موضع این جریان را در خصوص اعطای رأی اعتماد به عدنان الزرفی نخست وزیر مکّلف اعلام و بار دیگر بر نادرست بودن ساز و کار انتخاب وی تأکید کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حسن فدعم نماینده جریان حکمت عراق موضع این جریان را در خصوص اعطای رأی اعتماد به عدنان الزرفی نخست وزیر مکّلف اعلام و بار دیگر بر نادرست بودن ساز و کار انتخاب وی تأکید کرد.

فدعم با اشاره به اینکه جریان حکمت اقدام برهم صالح در انتخاب عدنان الزرفی به عنوان نخست وزیر عراق را تجاوز آشکار و نادیده گرفتن اکثریت شیعه می داند، افزود: این جریان به شخص الزرفی اعتراض ندارد، بلکه ساز و کاری که الزرفی از طریق آن به نخست وزیری رسیده را نادرست می داند.

نماینده جریان حکمت تصریح کرد: نمایندگان جریان حکمت با این شرط که طرف های سیاسی شیعه بر سر یک نامزد توافق کنند و اجماع ملّی وجود داشته باشد، در جلسه اعطای رأی اعتماد حضور خواهند داشت.

وی افزود: اگر این شرط حاصل شود، در این جلسه شرکت خواهیم کردم و به نامزدی که مورد قبول تمامی طرف های سیاسی شیعه باشد، رأی اعتماد خواهیم داد.

شایان ذکر است عدنان الزرفی نخست وزیر مکّلف پیشتر از مجلس نمایندگان عراق خواسته بود برای تصویب برنامه دولتی و کابینه وزارتی، یک جلسه استثنائی تشکیل دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha