چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
کد خبر: 891861
۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: از خداوند متعال می خواهیم به حق حضرت موسی بن جعفر(ع)، سال جدید سالی پر از خیرات برای همه مردم خصوصا جوانان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، با صدور پیامی، آغاز سال جدید را تبریک گفت.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم 
یامقلب القلوب و الابصار
یامدبر الیل والنهار
یا محول الحول و الاحوال 
حول حالنا الی احسن الحال

 با سلام و احترام خدمت مردم شریف استان همدان 

 آغاز سال ۱۳۹۹ را صمیمانه به محضر مردم شریف تبریک عرض می نمایم. امروز روز جمعه هم هست و جمعه به عنوان عیدالمسلمین و عیدی برای جامعه اسلامی مطرح شده است و لذا همزمانی آغاز سال جدید با این روز را به فال نیک می گیریم.

البته امروز مصادف با سالروز شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع) هم  می باشد که این روز را نیز گرامی می داریم و عرض تسلیت و تعزیت داریم.

سال ۹۸ با همه تلخی ها و شیرینی هایی که داشت به  اتمام  رسید و به تعبیر قرآن کریم، " تلک الایام نداولها بین الناس"  روزگار در حال چرخیدن است و ایام همراه با حوادث تلخ و شیرین می گذرد.

ابتدا سال ۹۸  همراه با جاری شدن سیل بود و بسیاری از استان های کشور درگیر این مسئله بودند که خسارتی را برای کشور و مردم ما ایجاد کرد و در اواخر سال هم اتفاقی تلخ در کشور به وقوع پیوست که دل مردم ما را آزرد و آن شهادت سردار عزت آفرین، حاج قاسم سلیمانی بود.

امسال موضوع مهم انتخابات مجلس را نیز داشتیم که باید از همه مردم عزیز، به سبب حضورشان در این عرصه مهم تقدیر و تشکر کنیم. همچنین از حضور پرشور و آگاهانه مردم عزیز در مراسم تشییع پیکر سردار حاج قاسم سلیمانی و نیز راهپیمایی ۲۲ بهمن باید قدردانی نمود.

حمله هوایی و موشکی سپاه به عین الاسد، پایگاه نظامی آمریکا، آن هم با وجود آنکه در طول سالیان گذشته هیچ کشوری حتی جرأت تهدید استکبار را نداشت، باعث غرور و عزت نظام اسلامی شد.  

از دست دادن هموطنان عزیز در سقوط هواپیما و اتفاق تلخ دیگری را در سال ۹۸ شاهد بودیم.

 ظاهر این اتفاقات تلخ بود، اما گاهی از مواقع نیاز است که با نگاه دیگران حوادث را تفسیر کرد و واقعیت‌ها را دید؛ همان چشم توحیدی که حضرت زینب(س) با وجود آنکه در جریان کربلا قتل و خشونت و آتش زدن بود، فرمودند "ما رایت الا جمیلا".

 درست است که امسال حوادث تلخی را داشتیم، اما در ورای این مباحث، اتفاقات شیرینی هم وجود داشت که نباید از آنها غافل شد.

امروز در این شرایط با یک بیماری در جامعه مواجه هستیم و آن هم وجود بیماری واگیر دار است که با مبتلا کردن جامعه، سلامت جسمی مردم را تهدید کرده است، البته از این شرایط ان شاءالله با همت و همراهی مردم و مسئولان با سربلندی بیرون خواهیم آمد.

درست است که به ظاهر مشکلاتی برای کشور ایجاد شده است اما باید امروز این نوع دوستی‌ها، حضور خیرین و حرکت‌های جهادی طلاب و مردم عزیز و بسیجیان را دید که با دلسوزی یاور هم هستند و صد البته باید از عظمتی که پرستاران، پزشکان و کادر درمان ما ایجاد کرده اند و در خط مقدم مشغول ایثارگری و فداکاری هستند نیز نام برد و قدردانی کرد.

این ها زیبایی‌هایی است که در کشور وجود دارد و باید به آن توجه شود، و برای دیدن آن نیازمند یک چشم توحیدی هستیم که این عظمت ها را ببیند و درک کند.

حماسه هایی که مردم عزیز ما در طول چهل سال گذشته خلق کرده اندا اعجاز آفرین بوده است، به نحوی که تمام سیاستمداران و تحلیل گران دنیا، از حرکت این ملت بزرگ  به تعجب درآمده اند.

دو روز آینده بعثت پیامبر بزرگوار اسلام صلی الله علیه وآله والسلم را پیش رو داریم که فرصتی برای اتصال و دلدادگی و توجه ما به پیامبر اسلام بعنوان " رحمت للعالمین " است.

در این شرایط خاص کشور توجه به کارکردهای معنوی، مسئله ای است که ما به آن نیز داریم و در کنار رعایت توصیه های بهداشتی و دستورات ستاد پیشگیری، دعا، توسل و صدقه دادن نیز دارای اثرات تکوینی می باشد که باید به آن توجه نمائیم.

از خداوند متعال می خواهیم به حق حضرت موسی بن جعفر(ع)، سال جدید سالی پر از خیرات برای همه مردم خصوصا جوانان باشد، و امیدواریم مسئولان کشور نیز توجه لازم را به دغدغه مردم داشته باشند و مشکلات اقتصادی برطرف شود.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

حبیب الله شعبانی موثقی 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha