پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جهش تولید

حوزه/ مدیر حوزه علمیه گلستان گفت: اگر تولید خوب اتفاق بیفتد، جنس با کیفیت تولید شود، بورس فعال باشد، می توان شاهد تحقق «جهش تولید» بود.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی ملکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به نام گذاری شعار سال از سوی رهبر انقلاب با عنوان «جهش تولید»، گفت: تحقق جهش تولید نیازمند چند فرایند است، یکی از این فرایندها، مسئولان هستند. باید با اراده و توان زیاد پای کار بود و ایستاد.

وی ادامه داد: بعُد دیگر قضیه، حمایت از تولید داخلی و کارخارنجات تولیدی است که نقش مهمی در فرایند جهش تولید دارند. ضلع سوم تحقق شعار سال، به نظارت بر کیفیت بر می گردد. هر جا کار با کیفیت خوب ارائه شد، استقبال بسیار خوبی هم صورت گرفته است.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان افزود: این گونه نیست که در کشور جنس با کیفیت تولید نشود، بلکه نظارت ها قوی تر شود تا اگر نقصانی وجود دارد، برطرف شود. همین مسأله رغبت مردم را به خرید جنس داخلی بیشتر می کند.

وی اظهار کرد: ضلع بعدی فرایند «جهش تولید»، بورس است. بورس مکانی برای نقدینگی و جذب آن است. در همین رابطه نباید از کارخانه های تولید غافل شد. اگر پول به سمت بورس بیاید و در اختیار کارخانه ها قرار بگیرد آنها با خیال راحت تر اقدام به تولید خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی ابراز داشت: نقش حوزه های علمیه هم ارائه مباحث تئوری و نظریه پردازی است. بزرگان می توانند جامعه را به سمت اقتصاد سالم و بدون نگرانی سوق دهند، بنابراین اگر تولید خوب اتفاق بیفتد، جنس با کیفیت تولید شود، بورس فعال باشد، می توان شاهد تحقق «جهش تولید» بود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha