جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کمیته اعزام به بیمارستان ستاد حوزوی بحران

حوزه/مسئول کمیته اعزام به بیمارستان ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه در این دیدار بیان داشت: سامانه الکترونیکی برای طلاب جهادگر در قم راه‌اندازی شده که بانک اطلاعات جامع و کاملی از جهادگران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه آیت‌الله جواد مروی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه به همراه حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه و  حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری دستیار ویژه آیت‌الله اعرافی با اعضای کمیته اعزام به بیمارستان ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه دیدار کردند.

راه‌اندازی سامانه الکترونیکی برای طلاب جهادگر در قم

 در ابتدایی این دیدار حجت‌الاسلام شفیعی مسئول کمیته اعزام به بیمارستان ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط جهادگران تاکنون، اظهار داشت: از همان روزهای نخست شیوع بیماری کار با تیم ۱۵ نفره در بیمارستان فرقانی شروع و در عرض چند روز به ۱۰۰ نفر  رسد و سایر مراکز درمانی و خدماتی را تحت پوشش خود قرار داد .

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص این بیماری و همچنین توصیه‌های بهداشتی که وجود داشت در روزهای اول با بروکراسی‌های اداری نیز روبرو بودیم که اجتناب‌ناپذیر بود.

حجت‌الاسلام شفیعی تصریح کرد: به‌مرور سامانه‌ای نیز برای جهادگران راه‌اندازی شد که دارای بخش مختلف و جامعی است که می‌تواند در سایر اردوهای جهادی نیز مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

وی در توضیح بخش‌های این سامانه گفت: مدیر در این سامانه به اطلاعات کاربران و فعالیت‌های آن دسترسی دارد و هم‌اکنون ۸۰۰ نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده و ریز فعالیت‌های آن‌ها قابل‌مشاهده است.

مسئول کمیته اعزام به بیمارستان ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه بیان داشت: در واقع این سامانه یکی از مشکلات عمده‌ای که در فعالیت‌های جهادی وجود داشت را برطرف کرده و یک بانک اطلاعاتی خوبی را در اختیار ما قرار داده است.

وی افزود: در این سامانه مشخص است که هر طلبه‌ای چند بار به کدام بیمارستان رفته است که این اطلاعات در آموزش‌هایی که هلال‌احمر در این زمینه انجام می‌دهد بسیار مفید است.

حجت‌الاسلام شفیعی تأکید کرد: حتی زیرساخت‌های این سامانه به‌صورت جهادی انجام‌شده و امروز در دسترس جهادگران قرار دارد و طلاب می توانند برای ثبت نام در این سامانه به آدرس htt://jahadi.miuit.irمراجعه کنند.

وی به اقدامات دیگری که در این ستاد صورت گرفته، اشاره کرد و بین داشت: افرادی نیز به‌صورت داوطلبانه با وسیله نقلیه خودشان جهادگران را به مراکز درمانی و خدماتی جابجا می‌کند و به این صورت خدمت می‌کنند.

مسئول کمیته اعزام به بیمارستان ستاد حوزوی تأکید کرد: آموزش نیز اقدام دیگری بود که در این ستاد انجام می‌شود و با توافق خوبی که با هلال‌احمر صورت گرفت تاکنون ۳۰ نفر از جهادگران در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

آیت‌الله مروی نیز در این دیدار بر اهمیت کار جهادگران سلامت اشاره کرد و بیان داشت: مدافعان واقعی حرم کریمه اهل‌بیت (س) در واقع شما جهادگران هستید نه آن‌کسانی که آمدند و نزدیک حرم حضرت معصومه (س) آن رفتارهای اهانت‌آمیز را انجام دادند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی دبیر ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه نیز در این دیدار با اشاره به حضور طلاب جهادگر در عرصه خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی، گفت: طلاب جهادگر خالصانه در حال خدمت گزاری به بیماران و مردم هستند و خدمات طلاب به بیماران کرونایی به الگویی در کشورهای اسلامی تبدیل‌شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کو این سامانه؟ IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    0 0
    با این خبر زدنتون!!