شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید مهدی میرغیاثی

فیلمساز و مستندساز حوزوی علاوه بر چند کتاب جذاب و خواندنی از یک فیلم مستند شگفت انگیز برای پُر کردن اوقات فراغت در نوروز کرونایی نام بُرد.

سید مهدی میرغیاثی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اهمیت مطالعه کتاب در روزها و شب هایی که هم به جهت تعطیلات نوروزی و هم عمدتاً به خاطر پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا باید در خانه بمانیم، اظهار داشت: یکی از کتب خواندنی که به نقد و بررسی بنیان های فکری و عقیدتی جریان های تکفیری با تاکید بر گروهک داعش می پردازد، کتاب "وارونگی نوشته حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی علیزاده موسوی از محققان و پژوهشگران خوب حوزه است.

وی افزود: از دیگر کتب جذاب و خواندنی در همین راستا، کتاب "نگاهی به داعش از درون" نوشته یورگن تودنهوفر و ترجمه رحمان افشاری است که انتشارات مهراندیش آن را به چاپ رسانده و توصیه می کنم اگر اهل ماجراجویی و سفر به درون گروه تروریستی داعش هستید، این کتاب را حتماً بخوانید، چرا که خاطرات اولین خبرنگار غربی است که با امان ‌نامه به داخل دولت اسلامی عراق و شام سفر می‌کند و با اعضای این گروه مصاحبه می‌کند و از این حیث جسارت و شهامت این خبرنگار در زمانی که وحشت داعش سراسر دنیا را فرا گرفته بود، ستودنی است.

این مستندساز و منتقد حوزوی همچنین گفت: کتاب "خاطرات عزت شاهی" که انتشارات سوره مهر، سال ها پیش آن را چاپ کرده و نیز کتاب خواندنی " سه دقیقه در قیامت" که به همت انتشارات شهید ابراهیم هادی، تجربه ای نزدیک به مرگ یکی از مدافعان حرم را روایت می کند، دیگر پیشنهادهای بنده در زمینه کتاب و کتاب خوانی است.

وی اضافه کرد: همچنین نباید از لذت مطالعه کتاب "شازده حمام" نوشته محمدحسین پاپلی یزدی غافل شد که این کتابِ خاطرات، نگاهی به زندگی عجیب و سرنوشت عجیب‌تر مردمانی در یزد در دهه‌ سی و چهل شمسی می اندازد و به نظرم، پرداختن به جزئیات توسط نویسنده، لحظاتی از غم و فرح و عبرت را برای خواننده فراهم می‌کند.

میرغیاثی در خاتمه تنها از یک فیلم مستند به عنوان پیشنهاد نوروزی خود نام بُرد و در این باره گفت: فیلم مستند "امپراطوری مورچه‌های صحرایی" به کارگردانی جان براون، به زندگی اعجاب‌برانگیز زندگی مورچه‌های صحرایی می‌پردازد و بخشی از اسرار خلقت را آشکار می‌کند. ساخت این فیلم هشت سال زمان بُرده و با کیفیت بسیار عالی تصویربرداری شده، ضمن آن که دوبله فارسی آن نیز در دسترس است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha