شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
برای نخستین بار نماز جمعه در مساجد بوپال هند برگزار نشد

حوزه/ به گفته برخی ساکنان محلی در شهر بوپال، یکی از شهرهای مهم و بزرگ هند این نخستین باری است که نمازهای جمعه در سرتاسر شهر برگزار نشده و مساجد تعطیل بوده اند.

  به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از timesofindia، برای نخستین بار نماز جمعه این هفته در مساجد شهر بوپال، مرکز ایالت مادیا برادش و یکی از شهرهای مهم و بزرگ کشور هندوستان برگزار نگردید.

تاج المسجد، یکی از بزرگترین مساجد آسیا که در این شهر قرار دارد، این جمعه به منظور مبارزه با شیوع ویروس کرونا تعطیل بود و درب ورودی آن بسته بود.

 قاضی سید مشتاق علی ندوی شهردار بوپال طی انتشار بیانیه ای از مسلمانان خواست در خانه هایشان نماز اقامه کنند و از شرکت در اجتماعات بزرگ خودداری نمایند.

شهردار قاضی در این بیانیه اعلام کرد: هیچ نماز جمعه ای در تاج المسجد برگزار نخواهد گردید و اقامه نمازها در این مسجد تا اطلاع ثانوی و اطلاعیه های بعدی به حالت تعلیق درخواهند آمد.

عبدالعارف قریشی یکی از ساکنان منطقه در این باره ضمن بیان اینکه نخستین باری است که مساجد شهر تعطیل می شوند این اقدام شهرداری را در شرایط کنونی حرکت به جا و مناسبی توصیف کرد.

گفتنی است هیچ نماز جماعتی در دیگر مساجد این شهر از جمله مسجد صوفیه در کوه فیض و دیگر مساجد برگزار نخواهند گردید.

ابوالحسن یکی از ساکنان کوه فیض در این باره به خبرنگاران گفت: این اولین باری است که مردم این منطقه نمازهایشان را در منزل اقامه می کنند. و مساجد تعطیل می شوند. حتی در دوران فاجعه نشت گاز سمی در بوپال (۱۹۸۴) نیز اقامه نمازهای جمعه در شهر مختل نشدند. اکنون شرایط اضطراری به وجود آمده که هیچ یک از ما فکرش را هم نمی کردیم.

وی افزود: اکنون زمان آن رسیده که همه ما به این دستورالعمل های دولتی گوش بدهیم و در خانه بمانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha