پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
روز پاسدار

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه گفت: سپاه پاسداران و بسیج، نقش مهمی در مقابله با بحران‌ها و حوادث مختلف دارند.

آیت الله علیرضا اعرافی در حاشیه ادای احترام به شهدای گمنام مدفون درمدرسه علمیه معصومیه قم که به مناسبت سوم شعبان روز پاسدار انجام شد، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با گرامیداشت سالروز میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار و درود به شهدای پاسدار و بسیجی عنوان کرد: نهاد پاسداران انقلاب اسلامی یکی از چند نهادی است که از متن و بطن انقلاب جوشید و همان نسل جوان پرشوری که انقلاب را آفریدند و در صحنه‌های آفرینش انقلاب و پیشبرد کشور حضور داشتند در قالب سپاه پاسداران در آمدند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: سپاه پاسداران در دفاع مقدس بسیار خوش درخشیدند و نمونه بزرگی از سپاه پاسداران، آن شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است که در این مکتب تربیت شد و صدها فرمانده بزرگ از نسل جوان در این نهاد پرورش یافتند و دفاع مقدس را در کنار نیروهای مسلح و مردمی اداره کردند و پیروز شدیم.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: بعد از دفاع مقدس نیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیشبرد صنایع نظامی کشور ما گام های بزرگی برداشتند که دنیا را خیره کردند و در حمایت مستشاری از جبهه مقاومت حماسه های بزرگی را خلق کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: این کینه‌ای که آمریکائی ها نسبت به این قشر عزیز و نیروهای مسلح و پاسداران دارند نشان دهنده شکوه و عظمت و نقش بزرگ آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران و بسیج، نقش مهمی در مقابله با بحران‌ها و حوادث مختلف دارند و در حوادث گوناگون اگر چه نیروهای مسلح و ارتش و سپاه و نیروهای امینتی نقش دارند اما سپاه و بسیج به طور ویژه در بسیاری از بحران ها و سیل و زلزله و اتفاقات و مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی نقش مهمی بر عهده دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: در این ایام و با توجه به اهمیت پیشگیری از کرونا، پاسداران نیز حضوری فعال دارند، حوزه‌های علمیه در کنار آن ها خواهند بود و دعا گو هستیم که روز به روز شکوه و عظمت آن ها افزوده شود.

وی تصریح کرد: در سال جهش تولید همه باید تلاش کنند که این امر محقق شود و اقتداری که کشور باید پیدا کند تحقق یابد که یکی از ارکان مهم آن سپاه و بسیج است.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha