شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فخرالدینی

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد از مردم دعوت کرد تا همزمان با دهم فروردین چهل و دومین سالروز قیام خونین مردم یزد در دهم فروردین ۵۷ به یاد شهدای این روز و رفع بلای بیماری کرونا، زیارت عاشورا و فاتحه ای را قرائت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد فخرالدینی در گفت و گو با خبرنگاران در فضای مجازی، با گرامیداشت یاد و خاطره چهار شهید یوم الله قیام خونین مردم دارالعباده یزد، اظهار کرد: مردم یزد  ۴۲ سال قبل در دهم فروردین سال ۱۳۵۷ به مناسبت چهلم شهدای تبریز در اعتراض به جنایت های رژیم سفاک پهلوی راهپیمایی مسالمت آمیزی برگزار کردند و مأموران حکومت تظاهرات آنها را به خاک و خون کشیدند.

وی تصریح کرد: یزدی ها با این حرکت پایبندی خود را نسبت به رهبری امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی اثبات و سند جدیدی را در ولایتمداری خلق کردند.

*تقدیم چهار شهید در سالروز قیام دهم فروردین یزد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد یادآور شد: در این تظاهرات چهار نفر از جوانان برومند یزدی به نامهای رضا نامداری، شهریار مرادی، مهدی قدکفرشان و حسین پارساییان شهید شدند و به این ترتیب یزدی ها برگ زرینی را در وفاداری خود به رهبری انقلاب و در مسیر پیروزی نظام به منصه ظهور رساندند.

حجت الاسلام والمسلمین فخرالدینی خاطرنشان کرد: بدون شک ۱۰ فروردین یکی از روزهای سرنوشت ساز تاریخ انقلاب قیام مردم یزد است و آنها نقش بی بدیلی را در پیروزی انقلاب ایفا کردند که در تاریخ انقلاب و نظام اسلامی برای همیشه ماندگار شد.

وی اظهار کرد: در این روز مردم یزد در ادامه حرکت انقلابی خود به مناسبت بزرگداشت اربعین شهدای تبریز به رهبری سومین شهید محراب آیت الله محمد صدوقی(ره) در مسجد روضه محمدیه(حظیره ) حضور یافتند و پس از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی تا چهار راه امیرچقماق(چهار شهدا) علیه رژیم ستمشاهی راهپیمایی کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: در جریان تظاهرات و راهپیمایی آنها، علاوه بر چهار شهید، عده ای نیز توسط ساواک زخمی و تعدادی هم دستگیر شدند و یزدی ها با این حرکت دلبستگی خود را به آرمان های امام راحل نشان دادند.

حجت السلام والمسلمین فخرالدینی، قیام تاریخی مردم فداکار یزد را در اصل نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و تبلور حرکت شان در سرعت بخشیدن به پیروزی نظام علیه طاغوت دانست که با گذشت زمان همچنان پویا و ماندگار است.

وی یادآور شد: مردم دارالعباده یزد  در ۴۲ سال گذشته همواره با حضور خود در عرصه های مختلف نظام گوش به فرمان ولایت فقیه بودند و در سایه همدلی و دشمن شناسی؛ بلوغ، شعور فرهنگی و سیاسی خود را به خوبی نشان داده اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد سالروز حضرت میلاد امام حسین(ع)، حضرت ابالفضل(ع) و حضرت امام زین العابدین(ع) را تبریک گفت و افزود: به اطلاع عموم مردم همیشه در صحنه و ولایتمدار یزد می رسانم امسال مراسم بزرگداشت شهدای دهم فروردین و نکوداشت سالروز قیام مردم یزد و نیز مراسم یوم الله ۱۲ فروردین سالروز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی به دلیل شیوع عالم گیر ویروس منحوس کرونا و لزوم رعایت دستورات ستاد مذکور برگزار نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین فخرالدینی اظهار امیدواری کرد: امید است مردم بزرگوار استان با قرائت زیارت عاشورای حسینی و قرائت فاتحه در منازل خود به نیت شادی ارواح طیبه این شهدای عزیز و ان شاءالله تعالی رفع جمیع شرور و بلیات ارضی و سمائی دست به دعا بردارند و برای فرج منجی عالم بشریت عاجزانه از خداوند متعال طلب استمداد کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha