جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی

حوزه/ امام سجاد (ع) نقش ویژه‌ای در زنده نگه‌داشتن مسائل مکتب داشتند به‌طوری‌که در صحیفه سجادیه یک اسلام جامعی را در قالب دعا و تضرع معرفی می‌کنند.

آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت باسعادت امام سجاد (ع) به همه شیعیان جهان اظهار داشت: امام زین‌العابدین (ع) در نگهداری اسلام ناب محمدی نقش ویژه‌ای را در کربلا ایفا کردند و اجازه ندادند اسلامی که بنی امیه به دنبال نشر آن بود در جهان نشر پیدا کند.

وی با بیان این‌که ایشان نقش بسیار کلیدی و مهمی بعد از حادثه عاشورا داشتند، ابراز داشت: امام سجاد (ع) بعد از واقعه عاشورا پرچم نهضت را به دوش کشیدند و شهر به شهر و مجلس به مجلس اسلام ناب محمدی را معرفی کردند.

آیت‌الله موسوی اصفهانی تصریح کرد: امام سجاد (ع) بابیان هدف قیام امام حسین (ع) توانستند کربلا را به نتیجه‌ای نهایی برسانند و امروز به برکت تبلیغات ایشان شاهد هستیم که در پیاده‌روی اربعین بالای 20 میلیون نفر از ارادتمندان به راه و سیره‌ای سیدالشهدا راهی کربلای معلی می‌شوند.

وی ادامه داد: در واقع امام سجاد (ع) زحمات و فعالیت‌های امام حسین (ع)، عمویش امام حسن (ع) و جدش امام علی (ع) را به نتیجه رساندند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به نقش دیگر این امام بزرگوار اشاره کرد و ابراز داشت: امام سجاد (ع) نقش ویژه‌ای نیز در زنده نگه‌داشتن مسائل مکتب داشتند به‌طوری‌که در صحیفه سجادیه یک اسلام جامعی را در قالب دعا و تضرع معرفی می‌کنند.

وی تصریح کرد: توحید، توبه، نگه‌داری مرزهای اسلامی، حقوق پدر و مادر و.... همه در صحیفه سجادیه بیان‌شده و علاوه بر این‌همه حقوق اسلامی را ایشان تبیین کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha