جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، بابیان این‌که امام سجاد (ع) در قالب دعا و نیایش پیام‌های خود را می‌رساندند، گفت: صحیفه سجادیه دربرگیرنده پیام‌های سیاسی، عبادی و عرفانی به مردم در همه دوره‌ها است.

آیت‌الله حسینی بوشهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به ولادت باسعادت امام سجاد (ع) اظهار داشت: امام سجاد (ع) از کسانی است که در حادثه کربلا حضور داشته و تمامی مصیبت‌های روز عاشورا را دیده و دورانی را نیز به اسارت گذراندند.

وی ادامه داد: علاوه بر این بعد از شهادت وجود مقدس سالار شهیدان به‌عنوان امام امت در فضای پر اختناق آن زمان به روشنگری و هدایت مردم پرداختند.

آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: در آن دوره به علت این‌که حاکمیت طاغوت بر جامعه حکومت می‌کرد ایشان در قالب دعا و نیایش پیام‌های خود را می‌رساندند چنانچه صحیفه سجادیه که اثری ماندگار از این امام معصوم است دربرگیرنده همه مفاهیم و پیام‌ها است.

وی ادامه داد: در واقع صحیفه سجادیه پیام سیاسی، عبادی و عرفانی آن حضرت به مخاطبان در تمامی دوره‌ها است و تا ابد این کتاب به‌مانند مشعلی فروزان راه حق و درست را به ما نشان خواهد داد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور تأکید کرد: صحیفه سجادیه در آن دوران اختناق این پیام را به دشمنان داد که نمی‌توانید نور اهل‌بیت (ع) را خاموش‌کنید.

وی افزود: مضامین دعاها در این کتاب نورانی بسیار آموزنده است و حتی غیرمسلمان در برابر عظمت آن تعظیم می‌کند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری افزود: به‌هرحال وجود امامان معصوم همواره آرامش‌بخش بوده و چهره‌ای نورانی آن‌ها در دل‌های مردم حضور دارد.

وی تأکید کرد: مردم و مؤمنان نیز با تمام وجود آنان را قبول دارند و پیام‌ها و سخنان ایشان را همواره در زندگی خود به کار می‌گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha