پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
۱۲ فروردین

حوزه/ فرا رسیدن ۱۲ فروردین هر ساله یادآور خاطره گزینش جمهوری اسلامی از سوی مردم ایران به عنوان نظامی استوار و جاودانه است. ۱۲ فروردین را می‌توان اعجاز تاریخ و تولدی دوباره برای عدالت و اسلام دانست.

 خبرگزاری حوزه/  هنگامی که فروردین، با عطر دلپذیر بهشتی‌اش فرا می‌رسد، هنگامی که شکوفه‌ها بر شاخسارها شکرخند می‌زنند، هنگامی که جوانه‌ها سبز و شکوفا می‌شوند، یاد روزی بزرگ عطر دلپذیر خویش را در فضای ایران پراکنده می‌سازد و بر شاخسار ضمیر، خاطره‌ای سبز جوانه می‌زند و خنده‌ای سرخ بر لب می‌شکفد و با سپیدی فروغ خویش سیاهی‌ها را از دل می‌زداید، و دوباره دل را سرشار از ایمان و امید و نور و نشاط می‌کند.

فرا رسیدن ۱۲ فروردین هر ساله یادآور خاطره‌ای فراموش‌نشدنی است، خاطره‌ای که مایه افتخار تاریخ اسلام، روشن‌تر از سپیده و با صفاتر از بهار است. خاطره‌ای از همگامی در مسیر الهی، آگاهی و بیداری ملت، تصمیم‌گیری در انتخاب راه، شکوفایی فطرت الهی بر مبنای توحید و گزینش جمهوری اسلامی به عنوان نظام استوار و جاودانه.

۱۲ فروردین آمیزه‌ای زیبا از صمیمیت، اتحاد، خردمندی، قاطعیت، قدرت اراده، قوت تشخیص، عمق شناخت، اصالت اندیشه، باروری فرهنگ اسلامی، بازگشت به فطرت، رهائی از اسارت و نیل به سعادت است که می‌توان آن را اعجاز تاریخ و تولدی دوباره برای عدالت و اسلام دانست.

جمعه ۱۱ فروردین ۵۸ بود که مردم با شور و هیجانی وصف‌ناشدنی در صف‌های طولانی و بهم پیوسته پای صندوق‌های رای جمع شدند و بینش و آگاهی خود را در معرض آزمون قرار دادند و کار رفراندوم و رای‌گیری و نظرخواهی عمومی با کمال آزادی و متانت برگزار و روز ۱۲ فروردین نتایج روشن این کار معلوم شد. این روز رمز سعادت و کلید پیروزی‌های بعدی و سرفصل جهش تاریخ و احیاء مجدد اسلام شد، و مردم قهرمان ایران رشد خود را نشان داده و بیشتر از ۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند.

امت‌ها گاه در اثر عواملی بیداری‌بخش و بینش‌انگیز، تاریخ را پس از قرن‌ها رکورد باز به حرکتی سریع و سازنده و زندگی اجتماع را که در سراشیبی سقوط قرار گرفته و می‌رود تا به پرتگاه افتد، دوباره اوج می‌دهند، و آن را تا کهکشان تکامل و سعادت بالا می‌برند.

بسیاری از مسائل باید دست بدست هم بدهند تا چنین معجزه‌ای را برای امتی رخ دهد، ولی پیشاپیش همه موجبات و علل، وجود رهبری آگاه و رهنمودهای استوار است. چنین معجزه‌ای را مسلمانان نخستین در روزگار پیامبر (ص)، هنگام ورود به مدینه توانستند انجام دهند. پیامبر اسلام (ص) با کمک وحی و مسلمانان با یاری ایشان توانستند نظام کهن و سیاه بت‌پرستی را برانداخته و بجای آن حکومت الهی و نظام توحید را برقرار کنند. ولی رفته‌رفته دست‌های جنایت‌ دشمنان دانا و دوستان نادان و فریب‌خورده آن نظام را بهم ریخت و آن سامان را به آشفتگی کشید، قرن‌ها گذشت و روح اسلام از افقی دور سر می‌کشید و از امت استمداد می‌کرد، ولی قهرمانی دلیر نمی‌یافت که او را پاسخ دهد و امت را از اسارت نظام‌های غیر اسلامی برهاند.

آری قرن‌ها بدین‌سان گذشت و روشنگری اعجازآفرین برنخاست. عوامل بیداری به برکت رهبری مردی بزرگ از سلاله وحی و از تبار عصمت و نژاد رسالت یکی پس از دیگری فراهم آمد و امت مرده روحی تازه بخود گرفت و راه خود را پیدا کرد.

او بیدارگر قرن و بت‌شکن دلیر و ابراهیم زمان، رهبر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) است. آری دوباره امت اسلام با رهبری‌های معجزه‌گون او تاریخ صدر اسلام را تکرار و بت‌های استبداد و استثمار و طاغوت‌های سرکش را نابود ساخت و نظام فاسد ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را برانداخت و بجای آن جمهوری عدل اسلامی را بنیاد نهاد.

منبع: دفاع مقدس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha