سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
بسیج

حوزه/ سازمان بسیج فرهنگیان استان قم طی نامه‌ای خطاب به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جذب نیروی انسانی معلم مورد نیاز آموزش و پرورش از هر مجموعه‌ای غیر از دانشگاه فرهنگیان را اقدامی خسارت بار خواند..

به گزارش خبرگزاری حوزه،  سازمان بسیج فرهنگیان استان قم طی نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام والمسلمین سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جذب نیروی انسانی معلم مورد نیاز آموزش و پرورش از هر مجموعه‌ای غیر از دانشگاه فرهنگیان را اقدامی خسارت بار خواند.

متن کامل نامه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک حجت الاسلام والمسلمین دکتر «سید سعیدرضا عاملی»

سلام علیکم

با تقدیم احترام؛ فرارسیدن سال نو را که به ابتکار رهبر فرزانه انقلاب اسلامی سال «جهش تولید» نامگذاری شده و همچنین اعیاد شعبانیه و روز جمهوری اسلامی و نیز ایام موفور السرور میلاد حضرت مهدی (عج) منجی عالم بشریت را خدمت حضرتعالی تبریک عرض می‌نماییم.

همچنین از تلاش‌های پیگیرانه مسوولان محترم وزارت آموزش و پرورش در سیاستگزاری، برنامه ریزی، هماهنگی، نظارت و مدیریت و پیگیری امور جامعه بزرگ فرهنگیان کشور در موضوعاتی همچون ایجاد شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) و نیز افزایش پرداختی‌های اخیر معلمان، تقدیر و تشکرمی کنیم.

متاسفانه مطلع شدیم قرار است برای تامین معلم مورد نیاز آموزش و پرورش، از دانشجویان دانشگاه پیام نور به کار گرفته شوند که ضروری است عنایت مسوولان محترم را به چند نکته اساسی و موثر معطوف داریم:

۱- رهبرمعظم انقلاب اسلامی بارها بر لزوم حمایت مادی و معنوی از دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی تاکید داشته اند و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز اشاره شده است؛ به طور ویژه درسخنرانی معظم له در ۱۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۷ در محل دانشگاه فرهنگیان، این مرکز به عنوان مرکز ثقل نظام آموزش وپرورش برای تربیت معلم مورد تاکید قرار گرفته است.

۲- جذب معلم از هر مجموعه‌ای به غیراز دانشگاه فرهنگیان شاید در ظاهر و کوتاه مدت چاره ساز باشد، اما در بلندمدت ضرر و خسران‌هایی از باب آموزشی، پرورشی و تربیتی برای مجموعه معلمان و دانش آموزان به بار می‌آورد که جبران کاستی‌ها شاید ممکن نشده و موجب ملالت گردد؛ ضرورت دارد برای جبران کسری نیروی معلم، بنا را بر تقویت و حمایت جدی و کلان از دانشگاه فرهنگیان قرار دهند.

 انتخاب و جذب نیروی انسانی معلم از دانشگاه پیام نور به دلایل زیر به صلاح نیست چون:


اولا) دانشجویی که غالبا به صورت غیرحضوری تحصیل کند، شرایط کافی را برای معلمی احراز نمی‌نماید.


ثانیا) مراکز نظارتی و اخلاقی و ارزشی امکان هیچ نظارت کامل و مستمری بر دانشجو در دوران دانشجویی ندارند.


ثالثا) فلسفه و شالوده ثبت نام و جذب و پذیرش و گزینش نیرو در آموزش و پرورش اصولا از ابتدا بر این اساس نبوده است؛

لذا استدعا دارد قبل از هرگونه اقدام در این زمینه به پیامدهای آن به دقت و ظرافت عنایت شده و با بهره گیری از نظرات صائب اندیشمندان و دلسوزان متعهد و متخصص و پیشکسوتان باتجربه حوزه آموزش و پرورش به عواقب تصمیم مورد نظر توجه گردد؛ البته شایسته است سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش نیز در این میان به مسوولیت خود به طور مناسب و بهنگام عمل نماید.


سازمان بسیج فرهنگیان استان قم ۱۴ فروردین ۱۳۹۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha