جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 894205
۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
ایران ـ یزد

حوزه/ برنامه «ایران» از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی، در این قسمت به معرفی منطقه گاشار و منابع آبی آن در یزد می پردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، برنامه «ایران» در هر قسمت با سفر به نقطه ای جذاب از کشورمان دریچه ای تازه در برابر دیدنی های ایران به روی مخاطبان باز می کند. در این قسمت از برنامه «ایران» خبرنگار شیما کاظمی به معرفی منطقه گاشار و منابع آبی آن در یزد و بزرگترین جاذبه های  ابرکوه می پردازد.

به دلیل مجاورت زمین های کشاورزی در این منطقه با رودخانه ها، از زمان های بسیار قدیم از چشمه های فراوانی برخوردار بوده است و به همین دلیل در این منطقه آب های زیرزمینی کافی وجود دارد.

بیش از ۸۰۰۰ هکتار از محصولات کشاورزی و باغداری نتیجه تلاش کشاورزان این منطقه است. جالب است بدانید که بهترین کشاورز کشور از این منطقه معرفی شده که به دلیل تبدیل مناطق خشک به باغ های سرسبز ، مدال FAO را کسب کرده است. دوربین برنامه برای یافتن راز موفقیت وی به باغ او می رود.

محصول اصلی این منطقه زردآلو است. علاوه بر آن گردو، انار، انگور و حتی به طور عمده در این منطقه رشد می کند. اخیراً کشاورزان ابرکوه در حال کار روی محصولات زراعی هستند که به آب کمتری نیاز دارند مانند پسته و زعفران.

برنامه «ایران» به تهیه‌کنندگی محمدعلی قاسمی روزهای یکشنبه، ساعت ۷:۳۰ به وقت تهران روی آنتن هیسپان تی وی می‎رود و در ساعات ۱۳ و ۱۸:۳۰ همان روز بازپخش می‎شود.

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha