جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 891405
۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۴
هیسپان تی وی

حوزه/ برنامه این هفته «عکس های تکان دهنده» (Fotos que sacuden al mundo) شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی‌وی، به بررسی عکسی از سقوط آخرین کشتی هوایی در 6 مه 1937 می پردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این برنامه که در هر قسمت یکی از ماندگارترین عکس های تاریخ را مورد بررسی قرار می دهد، این بار به سراغ عکسی از آخرین کشتی هوایی در فرودگاه جی.بی.ام.دی.ال منچستر رفته که توسط موری بکر، عکاس خبرگزاری آسوشیتد پرس گرفته شده است.

این کشتی هوایی که از فرانکفورت عازم نیوجرسی بوده است به دلیل شرایط نامساعد جوی در منچستر توقف کرده و پس از آنکه اقدام به ادامه مسیر می کند در اثر برخورد با یک دکل آتش می گیرد و در اثر این آتش سوزی 97 نفر از سرنشینان آن و 35 نفر روی زمین (به علت سقوط کشتی) در آتش می سوزند.

این برنامه در ادامه به تاثیر عکس موری بکر از سقوط آخرین کشتی هوایی بر سیاست ها و تصمیم گیری های آینده صنعت هوایی اشاره کرده و تشریح می کند که پس از این عکس، سوخت هواپیماها از شکل هیدروژنی به سوخت‌های فسیلی- نفتی تغییر کرده و اختراع برادران رایت که هواپیماهای موتوردار بود به شکل جدی‌تری مورد استفاده قرار گرفتند.

«عکس‎های تکان‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی به تهیه کنندگی کیانوش الطافی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است و روزهای پنجشنبه ساعت 1:45 به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات 4:45، 13:45 و 20:15  ، جمعه ساعت 10:15 و یکشنبه ساعت 4:15 و 20:45 روی آنتن هیسپان تی‌وی می‌رود.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha