جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نیمه شعبان

حوزه/ رئیس شورای هیئات مذهبی فارس گفت: افراد بسیاری در این شرایط بحرانی از کار بیکار شده‌اند و وضعیت معیشتی مناسبی ندارند، لذا هزینه‌های برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در استان فارس را در قالب بسته‌های ارزاق و معیشتی به این افراد اختصاص می یابد.

رضا محمدیان در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت منجی عالم بشریت، اظهار داشت: با توجه به وجود بیماری کرونا، امسال امکان برگزاری تجمع های مردمی وجود ندارد، از این رو بنا داریم تا شیوه فعالیت خود را در نیمه شعبان تغییر دهیم.

وی با تاکید بر اینکه افراد بسیاری به دلیل محدودیت در رفت و آمد در این شرایط بحرانی از کار بیکار شده‌اند و وضعیت معیشتی مناسبی ندارند، اضافه کرد: در این راستا بنا داریم هزینه‌های برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در استان فارس را تبدیل به بسته‌های ارزاق و معیشتی برای کسانی که در این ایام بیکار شده‌اند، کنیم.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس عنوان کرد: برگزاری جشن نیمه شعبان هرساله با همکاری هیئات مذهبی، بنیاد مهدی موعود(عج) و برخی دیگر از مؤسسات خیریه انجام می شد، اما امسال به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تصمیم گرفتیم تا رویکرد خود را تغییر دهیم، از این جهت در این طرح هر هیئت مذهبی در محدوده فعالیت‌های خودش افراد نیازمند و کسانی که در این ایام بیکار شده‌اند را شناسایی کرده و به تناسب وسع و بانی خیری که دارد، نسبت به تهیه و توزیع بسته‌های ارزاق و معیشتی میان آنان اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می شود که حداقل ۱۴ هزار بسته ارزاق و حمایتی در این ایام تهیه شود، خاطرنشان کرد: البته ممکن است بیشتر از این‌ها هم تهیه شود که مردم می‌توانند برای مشارکت در این کار خیر، نذورات خود را به هیئات مذهبی محله خودشان اهدا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha