جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 894338
۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
کتاب

حوزه/ چاپ پانزدهم کتاب «نهِ ده» به قلم حسین قدیانی با ویرایشی تازه وارد بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  چاپ پانزدهم کتاب «نهِ ده» به قلم حسین قدیانی با ویرایشی تازه وارد بازار نشر شد.

«نه ده» که برشی از دل نوشته‌های حسین قدیانی است، با قلم شیوا و روان نویسنده، یادآور روزهای پرتلاطم بعد از دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۸۸ و حماسه‌آفرینی مردم ایران در یوم‌الله نهم دی‌ماه آن سال است. این اثر برای اولین بار در اردیبهشت ۸۹ به چاپ رسید و اینک با ویراستی جدید در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

قدیانی در بخشی از مقدمه جدیدترین چاپ «نهِ ده» نوشته است: «۹ دی همان شکوفه‌ای بود که خدا اراده کرد در فصل زمستان آفریده شود و این شکوفه را یک رهبر انسانی و اسلامی از ماه‌ها قبل یارای تماشا دارد. این همه آیه در قرآن؛ خامنه‌ای اما در خطبه‌ی اول آدینه‌ی ۲۹ خرداد ۸۸ تنها و تنها بسنده به این آیه کرد؛ "هُوَ الَّذِی أَنزَلَ السَّکِینَةَ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لِیَزْدَادُوا إِیمَانًا مَّعَ إِیمَانِهِمْ وَلِلَّهِ جُنُودُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَکَانَ اللَّهُ عَلِیمًا حَکِیما"! بفرمائید! این هم بهترین تعریف و تعبیر از حماسه‌ی یوم‌الله ۹ دی ۸۸ اما درحالی‌که هنوز در یوم‌الله ۲۹ خردادیم! نه! این سید را نمی‌توان دوست نداشت. و "دست خدا" بر سر خود را نمی‌توان دوست نداشت.»

البته قدیانی در تازه‌ترین چاپ کتابش، شماری از مطالب را که ربط مستقیمی با حاشیه و متن حماسه نهم دی‌ماه نداشت حذف کرده که این موضوع حتماً در مطالعه کتاب اثر مثبت می‌گذارد. او در مقدمه تاکید کرده که «نزدیک به ۹۵ درصد حذفیات کتاب، تنها و تنها علت حرفه‌ای داشت، نه محتوایی. مثلاً ضمائم "نهِ ده" تا قبل از این چاپ اگرچه بالکل حذف شده ولی این مهم جز با نیت انسجام و ارتباط بیشتر متون متنوع و متعدد کتاب نبوده است.»

«تولد یک پروانه»، «موتور جادویی»، «امسال خمینی زودتر می‌آید»، «همیشه پای یک "ظن" در میان است»، «هزاروسیصد و فتنه»، «رجز من برای اوباما» و … عنوان بخش‌هایی از این کتاب است.

جدیدترین چاپ «نهِ ده» در ۲۱۰ صفحه و در قطع رقعی، هم‌اکنون از سوی مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی در دسترس کتاب‌دوستان قرار گرفته است.

علاقمندان می‌توانند این کتاب را با قیمت ۲۰ هزار تومان از صفحه منشورات پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی به آدرس www.irdc.ir تهیه کنند و یا با شماره ۲۲۲۱۱۱۷۴ تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha