جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 894525
۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
آیت الله آصفی

حوزه/ مرحوم آیت الله محمد مهدی آصفی در یکی از آثار خود به نام "الانتظار الموجه" به بیان دیدگاه خود در انتظار صحیح پرداخت و انتظار صحیح را تلاش برای تحقق عوامل ظهور دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه مرحوم آیت الله محمد مهدی آصفی در یکی از آثار خود به نام "الانتظار الموجه" به بیان دیدگاه خود در انتظار صحیح پرداخته که ترجمه آن تقدیم می شود:

به جای جستجو درباره علائم و نشانه‌های ظهور امام زمان علیه السلام، برما واجب است به دنبال «عوامل ظهور» بگردیم. به جای تحقیق درباره نشانه‌های ظهور مانند: صیحه (فریاد آسمانی)، خسف بیدا(فرو رفتن لشکر سفیانی در زمین) ، سفیانی، دجال، یمانی، سید حسنی و ... باید درباره عوامل ظهور امام زمان جستجو و تحقیق کنیم: به دنبال امر به معروف و نهی از منکر، دعوت به خدا، تزکیه نفوس و تربیت اجتماعی، برپایی موسسات اسلامی و مبارزه با ظالمان باشیم.

در بخش دیگر این نوشته آمده است: در فرهنگ انتظار، این همان انقلاب فرهنگی مطلوب است. امیدواریم جوان‌ها در فرآیند انتظار امام زمان (عج) این انقلاب فرهنگی را محقق کنند. در چنین فرهنگ انتظاری، منتظر  امام زمان(عج) به جای غرق شدن در عمق کتابهای «ملاحم و فتن» به سمت عوامل پدید آورنده ظهور سیر خواهد کرد و  متحول خواهد شد. به میدان گسترده‌ی زندگی وارد می‌شود و برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر و دعوت به خداوند و مقاومت در برابر ظالمان و پیروانشان و به سمت فرهنگ‌سازی شهادت و پایداری و مقاومت و فداکاری و صبر و اخلاص و تقوا و طاعت الهی و هر مفهومی که در این افق است، قیام خواهد کرد.

اگر فرهنگ‌مان را در مساله انتظار به این سمت و سو متحوّل کنیم، انتظار را به گونه‌ای کاملاً متفاوت از فهم موجود در محافل ایمانی خود، درک خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha