جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عباس فغانی

حوزه/ معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قزوین گفت: طلاب جهادی فرصت را مغتنم شمرده و در عرصه مقابله با کرونا ایفای نقش می کنند.

حجت‌الاسلام عباس فغانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، ضمن تبریک میلاد امام زمان (عج) با اشاره به مثمر ثمر بودن فعالیت‌ها طلاب جهادی طرح هجرت، امین و بینات حوزه علمیه قزوین برای مقابله با ویروس منحوس کرونا، گفت: مدتی است که به خاطر پیشگیری از ویروس کرونا مساجد و مدارس تعطیل شده اند، اما خوشبختانه نه تنها فعالیت طلاب جهادی تعطیل نشده، بلکه این عزیزان فرصت را مغتنم شمرده و با هماهنگی معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه استان، در عرصه های دیگری به ویژه مقابله با کرونا ایفای نقش می کنند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قزوین افزود: برخی طلاب به صورت جهادی در قالب قرارگاه جهادی شهدای روحانیت حوزه علمیه در سطح شهر مشغول به فعالیت هستند و فعالیت های چشمگیری در زمینه مبارزه با کرونا داشته اند و برخی دیگر نیز در روستا ها با همکاری مردم به مبارزه با کرونا شتافته اند.

حجت‌الاسلام فغانی اظهار کرد: از جمله فعالیت های طلاب و روحانیون جهادی ورود جدی به عرصه فضای مجازی است که در این زمینه با تولید برنامه های آموزشی آرامش بخش با هدف کاهش فشار روانی مردم و تولید کلیپ های دینی  برای  پاسخگویی به شبهات و خنثی سازی هجمه های دشمنان و ارائه راهکارهای مناسب برای مقابله با ویروس کرونا، کمک شایانی برای مقابله با کرونا انجام داده اند.

وی ادامه داد: طلاب طرح امین با برگزاری مسابقه کتابخانی برای دانش آموزان با موضوعات احکام و اخلاق در فضای مجازی فعالیت می کنند  و برخی از طلاب طرح امین با حضور در بیمارستان ها با همراهی و کمک به بیماران به آنها  روحیه می دهند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قزوین بیان کرد: طلاب طرح  هجرت با اقامه نماز اموات کرونایی، ترغیب و تشویق خیرین جهت تجمیع کمک برای مبارزه باکرونا، تهیه قربانی و توزیع آن برای نیازمندان، تهیه اقلام بهداشتی و توزیع آن در روستاها، حضور در مساجد برای پخش اذان و همچنین پخش ادعیه از بلندگوهای برخی مساجد اقدام به خدمت رسانی به مردم کرده اند.

وی افزود: از همه عزیزانی که در عرصه مقابله با کرونا تلاش می کنند به ویژه طلاب و روحانیون که جانانه پا به میدان جهاد با کرونا گذاشته اند تقدیر می کنم  و امیدوارم هرچه زودتر خداوند متعال اینن ویروس را ریشه کن کند و دوباره مساجد و محافل مذهبی رونق بگیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha