سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مطالعه

حوزه/ حجت الاسلام جلالی گفت: در سالهای اخیر نیز که کشور با مشکلاتی مانند سیل و زلزله و در حال حاضر ویروس کرونا روبرو است، طلاب و روحانیون در کمک به حل مشکلات مردم فعال بودند، ولی نباید از رسالت اصلی خود که مطالعه و تحکیم مبانی اعتقادی و مفاهیم دینی است، غافل شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، با توجه به ورود مهمان ناخوانده و  و جانکاه ویروس کرونا در کشور ایران و  همه گیر شدنش در جهان،  مدت زمانی است که توصیه قرنطینه خانگی تجویزی برای دنیا  و کشورها شده است، چرا که تنها راهکار ممانعت از قطع زنجیره انقال این ویروس به افراد، عدم ارتباط و حضور در تجمعات است، لذا قرنطینه خانگی و حضور بیشتر در منازل و  تعطیلی کلاس های درس و آموزشی و تقریبا اجتماع، تجویزی عمومی است. در این ایام کلاس های درس حوزه های علمیه هم چون دیگر نهادهای آموزشی جهان تعطیل شده است، اما  آیا در این زمان باید وقت را هدر داد و به بطالت گذراند.

حجت الاسلام مجید جلالی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری«حوزه» در اصفهان، پیرامون توصیه به طلاب و روحانیون برای گذران اوقات خود در این ایام، عنوان کرد: علمای بزرگ در زمان سختی ها کتابهای مهمی نوشته اند.

وی تصریح کرد:  طلبه های جوان از این فرصت استفاده کنند و به دلیل این بیماری و مشکلات ایجاد شده، مطالعه را کنار بگذارند. در احوالات ملا اسماعیل خواجویی این عالم ربانی که از اساتید مرحوم آقا محمد بیدآبادی و ملامهدی نراقی است، آمده که در زمان فتنه افاغنه در اصفهان با اینکه قتل و غارت و کشتار بوده؛ ۱۵۰ جلد کتاب در آن آشوب نوشته است.

جانشین معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: صاحب جواهر درپایان جلد نکاح جواهر الکلام می نویسد این کتاب تمام شد درحالی که سالِ گذشته وبایی در نجف آمده بود و حال اینکه ما و خانواده سالم ماندیم.

حجت الاسلام جلالی افزود: شهید ثانی کتاب شرح لمعه که در حوزه های علمیه تدریس و مطالعه می شود را طی ۶ ماه در حالتی نوشت که از روستایی به روستای دیگر می رفت.

وی در پایان از حضور همیشگی طلاب در عرصه های مختلف یاد کرد و افزود: از زمان جنگ تحمیلی، طلاب بیشترین حضور را داشتند و در سالهای اخیر نیز که کشور با مشکلاتی مانند سیل و زلزله و در حال حاضر ویروس کرونا روبرو است، طلاب و روحانیون در کمک به حل مشکلات مردم فعال بودند، ولی نباید از رسالت اصلی خود که مطالعه و تحکیم مبانی اعتقادی و مفاهیم دینی است، غافل شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha