چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نماینده ولی فقیه در مازندران

حوزه/ کرونا باعث شد بسیاری از جوانان نخبه برای تولید داروهای جدید و اقلام بهداشتی پای کار بیایند و همین مسئله موجب رشد علمی جامعه نخبگانی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در پاسخ به این سؤال که چرا امام عصر(ع) برای رفع مشکلات مردم ظهور جزئی ندارند؟، گفت: جایگاه  مهدی موعود(ع) در بُعد معنوی بسیار با ارزش است، چرا که براساس اعتقادات شیعه بر این باوریم که اهل بیت(ع) واسطه فیض، واسطه دفع بلا و حوادث، استجابت دعا و نزول خیرات، برکات و نعمت ها به زمین و انسان ها می باشند.

وی ادامه داد: برخی مطرح می کنند چرا واسطه بودن امام(ع) در مشکلات و حوادث مانند ویروس کرونا اتفاق نمی افتد؟ این موضوع به مسئله حکمت و مصلحت هایی بر می گردد که در حوادث وجود دارد و نقش امام(ع) در بلاها، نقش واسطه گری است و باقی مسائل به موضوع مصلحت و عدم آن از سوی خدا برگشت می کند.

امام جمعه ساری با بیان این که خدا دو نوع لطف دارد، لطف خفی و آشکار. لطف خفی، ظاهرش، بلا ولی در درون عنایت های زیادی وجود دارد، گفت: ۴۱ سال در مقابل انواع تحریم ها و فتنه آمریکا و متحدان اروپایی و اسرائیل ایستاده ایم، این عنایت خداوند و دعای امام عصر(ع) بوده که کشور ار از همه بحرانها و بلاها به سلامت عبور کرده و تاکنون تدام داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان این که بسیاری از موفقیت های ما در بستر بلاها اتفاق می افتد، اظهار داشت: باید سعی کرد از هر فرصتی که پیش می آید، استفاده کنیم و حتی اگر تهدید باشد، تبدیل به موقعیتی برای رشد و بالندگی شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی گفت: نمونه ای از آن را در جنگ تحمیلی شاهد بودیم. آن زمان دست ما از نظر جنگ افزار و پشتیبانی خالی بود، ولی در بحرانی ترین حوادث، جوانان نخبه همین سرزمین با دست خالی وارد میدان شدند و اتفاق بسیار بزرگی را رقم زدند که از جمله آن پیروزی در جنگ ۸ ساله، خودکفایی در مسئله دفاعی، فرماندهی جوانان در جنگ و... بوده است. این همان آثار بلا است.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: اگر قرار باشد برای هر بلایی و ظلمی به امام متوسل شویم و حضرت وارد شوند، دیگر استعدادها، ظهور و بروز نخواهد کرد و موفقیتی به دست نخواهد آمد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی گفت: امروز کشور گرفتار بلایی از نوع ویروس شده است. ویروس باعث شد جوانان نخبه برای رفع این بیماری پای کار بیایند و برای ریشه کنی آن فکر علمی کنند و یا حتی در سایه کرونا، توجه خوبی به بحث اقتصاد مقاومتی در بحث تولید ماسک و مسائل بهداشتی شده است. این همان آثار بلا است.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha