جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: ت: تشکیل ستاد مردمی تجربه موفقی بود که می‌توان برای استفاده در دیگر مراکز نیز مطرح کرد، که در آن ائمه جمعه در سایر شهرستان‌ها به عنوان رییس ستاد مردمی به ستاد دولتی معرفی شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در جلسه نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها که از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی اکبری برگزار شد، به اقدامات صورت گرفته در استان همدان برای مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: پس از شیوع این ویروس در کشور و در استان همدان، شاهد اقدامات و خدمات جهادی و مردمی بودیم اما در این مسیر مشکلاتی هم وجود داشت، که تحقق آن در رزمایش مواسات هم وجود دارد.

وی افزود: موازی کاری ها، نبود انسجام در فعالیت ها و بین نیروها، کمبود خیریه ها در برخی از مناطق شهر و جمع شدن برخی از آنها در مناطق دیگر شهر و نبود ارتباط لازم در بین ستادهای مردمی و ستاد استانی، از مشکلاتی بود که شاهد آن بودیم.

امام جمعه همدان به تشکیل ستاد مردمی مقابله با کرونا در استان همدان زیر نظر دفتر نماینده ولی فقیه در استان اشاره کرد و گفت: تشکیل ستاد مردمی تجربه موفقی بود که می‌توان برای استفاده در دیگر مراکز نیز مطرح کرد، که در آن ائمه جمعه در سایر شهرستان‌ها به عنوان رییس ستاد مردمی به ستاد دولتی معرفی شده اند.

وی تصریح کرد: این ستاد که متشکل از ده کمیته در بخش‌های مختلف از جمله موضوعات اقتصادی و مسائل فرهنگی است و در آن سپاه، بسیج، نهادهای مردمی و خیریه و حوزه، در زیر مجموعه آن قرار می گیرند و در حال خدمت‌رسانی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه بیش از 3 هزار نفر با این ستاد همکاری دارند، ابراز داشت: شناسایی ظرفیت‌ها و نیروهای جوان جدید از جمله فعالیت های این ستاد است که از آن می توان به شناسایی و حضور ۱۲۰ نیروی جدید اشاره کرد که در حوزه غربالگری مشغول فعالیت هستند.

وی به تشریح دستاوردهای این ستاد در مقابله با ویروس کرونا پرداخت و گفت: یکی از اهداف این ستاد پس از پایان شیوع ویروس کرونا، تبدیل شدن آن به یک کمیته اجرایی زیر نظر دفتر است و وظیفه آن رفع آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ظرفیت های موجود خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در ادامه به فعالیت‌های فرهنگی ستاد مردمی، اشاره کرد و اظهار داشت: بسته های ارسالی توسط ستاد همراه با نشان ستاد مردمی است و زمانی که مردم درمورد این ستاد جویا می شوند، متوجه خواهند شد که این مجموعه زیر نظر حوزه و روحانیت در حال خدمت رسانی است.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که مراسمات مذهبی و نمازهای جماعت به دلیل شرایط موجود برگزار نمی شود جمعی از طلاب برای پر کردن خلاهای معنوی اقدام به تولید محتوا در ایام و فضاهای مختلف کرده اند.

امام جمعه همدان در پایان هدف از تشکیل ستاد را ایجاد ارتباط بی واسطه با مردم عنوان کرد و گفت: هدف از تشکیل این ستاد حذف واسطه در ارتباط دفتر با مردم و ایجاد ارتباط نزدیک تر بود؛ بنابراین این ستاد وابستگی به نهادی ندارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha