پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 895484
۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
بوالحسنی

حوزه/ معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ادیان و مذاهب از پذیرش طلبه اهل‌سنت برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در دانشگاه ادیان و مذاهب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر رحمان بوالحسنی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ادیان و مذاهب از پذیرش طلبه اهل‌سنت برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در دانشگاه ادیان و مذاهب خبر داد.

وی گفت: طلاب اهل‌سنتی که فاقد مدرک کارشناسی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا سطح دو مورد تأیید دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت هستند، می‌توانند پس از پذیرش در آزمون ورودی اختصاصی دانشگاه ادیان و مذاهب، و شرکت در دوره‌های پیش‌نیاز برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در دانشگاه ادیان و مذاهب پذیرش شوند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: این دسته از طلاب باید محتوای آموزشی سطح دو مورد تأیید دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت استان محل سکونت خود را گذرانده باشند. افرادی مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون می‌باشند که در سیستم «نام» دارای پست طلبگی، روحانی و یا مدرس باشند، و یا اسم آن‌ها در مدرسه‌ای داخل سیستم نام ثبت شده باشد.

بوالحسنی هم‌چنین گفت: بر اساس توافق دانشگاه ادیان و مذاهب و بانک قرض‌الحسنه رسالت؛ بر اساس درخواست و شرایط دانشجو، بانک قرض‌الحسنه رسالت وام تا سقف صد میلیون ریال (۱۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان) به دانشجویان اهل‌سنت دانشگاه ادیان و مذاهب اعطا خواهد نمود که این وام فاقد سود، کارمزد و یا بهره بانکی است.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ادیان و مذاهب درباره رشته‌هایی که طلاب اهل‌سنت می‌توانند در آن به تحصیل ادامه دهند، گفت: طلاب اهل‌سنت می‌توانند در تمام رشته‌های تحصیلی دانشگاه ادیان و مذاهب به صورت حضوری و غیرحضوری به تحصیل ادامه دهند اما طلابی که مشمول شرایط فوق‌الذکر هستند، تنها می‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد به صورت غیرحضوری در رشته‌های مذاهب اسلامی، مذاهب فقهی، فلسفه و کلام اسلامی،‌ تصوف و عرفان اسلامی، مطالعات زنان گرایش حقوق زن در اسلام، مطالعات زنان گرایش زن و خانواده ادامه تحصیل دهند.

بوالحسنی در پایان گفت: محل برگزاری آزمون ورودی، دانشگاه ادیان و مذاهب در شهر قم می‌باشد اما در صورت به حد نصاب رسیدن تعداد داوطلبان، امکان برگزاری آزمون در برخی از شهرستان‌ها فراهم است که متعاقباً اعلام خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت اینترنتی azmoon.urd.ac.ir مراجعه کنند و یا با شماره ۳۲۸۰۲۶۱۵-۰۲۵ (داخلی ۱۰۳ برای داوطلبان آقا و داخلی ۲۶۰ برای داوطلبان خانم) تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha