جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تلویزیون

منتقد حوزوی سینما و تلویزیون تصریح کرد: سریال های ضعیف و کمدی های سطحی انتظارات مردم از صدا و سیما را برآورده نمی سازد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی آتش زر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از سریال هایی که در سال های اخیر از شبکه های تلویزیون پخش می شود، فاقد قصه جذاب و شخصیت پردازی مناسب است، به همین خاطر دچار کلیشه و مضامین تکراری شده اند.

وی افزود: به خصوص در آثار کمیک و طنز این مشکل بیشتر خود را نشان می دهد چه آن که عمدتاً بار طنز آن ها بر تیکه های کلامی است و در ماه های اخیر به ویژه احساس می کنیم که مثلاً برای یک سکانس از برخی طنزهای نوشته شده در توئیتر استفاده می شود و حال آن که فکر جدی برای فیلمنامه کار و ایجاد موقعیت های طنز نشده است.

این کارشناس حوزوی همچنین گفت: از سوی دیگر هر چند که در برخی سریال ها مثل "پایتخت" و "نون خ" به ظاهر لوکیشن ها و موقعیت ها آپارتمانی نیست و شاهد بیان قصه زندگی مردم عادی در فضای واقعی هستیم اما با این حال از حیث مضمون، باز هم آن طور که باید و شاید دغدغه مردم جامعه در آن ها گفته نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال نباید از این نکته مهم غافل شد که کمدی و طنز کارکردهای مختلفی دارد از جمله نگاه انتقادی به مسایل جاری و بیان مشکلات مردم که در این زمینه ما خلأهای جدی در سریال های طنز تلویزیون مشاهده می کنیم.

منتقد سینما و تلویزیون بیان داشت: گاهی اوقات مخاطب احساس می کند که در تماشای یک سریال با یک کار زیر متوسط در حد نمایش های دبیرستانی مواجه است و حقیقتاً سریال های ضعیف و کمدی های سطحی، انتظارات او را از رسانه ملی برآورده نمی کند.

وی همچنین در خاتمه گفت: به هر حال ما با رسانه ای طرف هستیم که در کنار سرگرم کنندگی باید آموزنده هم باشد و لذا در این رسانه، محتوا مهم است؛ این که عده ای فقط می گویند سرگرمی، این درست نیست البته پیام ها باید به شکل هنرمندانه ای به مخاطب انتقال داده شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha