جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قرارگاه مواسات استان فارس

حوزه/ جلسه شورای راهبردی و سیاست گذاری قرارگاه مساوات و همدلی استان فارس در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، جلسه شورای راهبردی و سیاست گذاری قرارگاه مساوات و همدلی استان فارس، پیش از ظهر امروز در دفتر امام جمعه شیراز برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیراز در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه شاید برای برخی این سؤال مطرح شود که چرا چند مجموعه برای کمک به مردم وجود دارد، اظهار داشت: تمام مجموعه‌هایی که در بخش کمک به مردم فعالیت می‌کنند در کنار یکدیگر تحت امر مقام معظم رهبری هستند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز، شناسایی خانواده‌های نیازمند را برای کمک به آنان مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: شناسایی خانواده‌های نیازمندان و همچنین شناسایی نیاز آنان باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این جلسه، سردار یدالله بوعلی جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس و دبیر قرارگاه مواسات و همدلی استان نیز با اشاره به اینکه تشکیل قرارگاه مواسات بر اساس سیاست کلی کشور بوده است، بیان داشت: اصل تشکیل این جلسه مشورت گرفتن و نظر اعضا در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری است.

وی تاکید کرد: آنچه که جزو اهداف این جلسه به شمار می‌رود تحقق اهداف رهبر معظم انقلاب و موضوع معیشتی است، یعنی دخالت در کار قرارگاه پدافند زیستی نیست، هر یک از قرارگاه‌های فنی که در حوزه‌های تولید و توزیع نقش دارند در جای خود هستند و این قرارگاه در مخالفت با آنان نیست در واقع ایجاد هم افزایی به منظور آثار این بیماری است که مشکلاتی ایجاد می‌کند.

سردار بوعلی تصریح کرد: اولویت این جلسه جلب مشارکت‌های مردمی است؛ دولت برنامه‌ای به صورت مدون دارد که این کار از عهده دولت خارج است، به همین دلیل مشارکت مردم نیاز است. اینکه چطور این مشارکت را با کار دولت هماهنگ کنیم جزو اولویت‌های جلسه است.

وی با تصریح اینکه تمام نهادها و مراکزی که قرار است به مردم کمک کنند باید کمک آنان هدفمند شود، افزود: یکی از فعالیت‌هایی که ما انجام خواهیم داد توزیع ۲۵۰ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان است.

دبیر قرارگاه مواسات و همدلی استان فارس بیان داشت: در بخش کمک به نیازمندان هرجایی که نیاز باشد از تشکیلات دولتی استفاده می‌کنیم، چراکه دولت هم در صدد کمک به مردم است، اما شاید نتواند بخشی از این کار را انجام دهد که ما آن بخش را انجام می‌دهیم، در واقع یک هم افزایی صورت می‌گیرد.

وی مطرح کرد: دو بانک اطلاعاتی نیاز اولیه کار است یکی از آنها برای اطلاعات خانواده‌های نیازمند و دیگری برای ثبت اطلاعات خیرین و پس از آن نیز باید یک شماره حساب به نام استان فارس تهیه کنیم.

اسکندر پور، شهردار شیراز نیز مطرح کرد: باید یک تصمیم جدی برای موارد کمک به جامعه هدف اتخاذ شود، همچنین در شهر شیراز به عنوان مرکز استان باید برای همه ما مسائل اجتماعی که رقم می‌خورد مهم باشد.

وی با بیان اینکه طبق بر آورد ها باید به بیش از ۵۰ هزار نفر را حمایت کنیم، اضافه کرد: ۷ هزار راننده تاکسی و ۲ هزار راننده اتوبوس وجود دارد، از این رو هر دستگاه باید به حسب نیاز و توانی که دارد پای کار بیاید.

سهرابی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس نیز در ادامه به ضرورت ساماندهی کارهای مردمی اشاره و یاداور شد: مهم‌ترین وظیفه این قرارگاه همین موضوع است.

وی عنوان کرد: همچنین صنایع الکترونیک شیراز این ظرفیت را دارد که برای همه خانواده یک کارت تولید کند که مشخصات خانواده‌ها نیز در آن باشد، از این رو می‌توانیم برای حفظشان خانواده‌ها برای هر خانواده یک کارت در نظر بگیریم.

 مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس نیز به راه اندازی سامانه ثبت اطلاعات خانواده‌های نیازمند اشاره و تاکید کرد: باید یک اپلیکیشنی هدف قدرتمندی برای این کار انتخاب شود.

وی همچنین تبلیغات در بخش مواسات و همدلی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: صدا وسیما در موضوع جذب کمک‌ها از تمام ظرفیت‌های خود به صورت تبلیغات گسترده فعالیت خواهد کرد.

محمدبذرافشان، مدیر کل کمیته امداد استان فارس بذر افشان نیز در ادامه این جلسه خاطرنشان کرد: کمیته امداد در موضوع کمک، ۱۵۰ هزار سبد را برای توزیع در برنامه خود دارد و از ۳۱۳ آشپزخانه که در طرح است در ۷۲ آشپزخانه طبخ انجام خواهد داد.

حجت الاسلام حسین ملک مکان، رئیس شورای سیاست‌گذاری استان فارس هم اظهار داشت: باید این قرارگاه را برای مواقع بحران‌های پیش رو نیز حفظ کنیم.

وی به حفظ آبروی خانواده‌های نیازمند اشاره کرد و گفت: می‌توانیم برای حفظ آبروی خانواده‌های نیازمند شغل‌های خانگی ایجاد کنیم که افراد مزد دریافت کنند چراکه عزت آنان نیز با این کار حفظ می‌شود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس در پایان عنوان کرد: شاید برخی از خانواده‌هایی که به دلیل بیماری کرونا نیازمند شده‌اند نتوانسته‌اند کرایه خانه خود را بپردازند از این رو پیشنهاد می‌کنم که یک سازوکاری برای این کار اندیشیده شود.

ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز نیز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید همه ظریفیت ها را پای کار بیاوریم تا مشکلات را برطرف کنیم، تصریح کرد: مجموعه قرارگاه باید به سمت سیاست گذاری هدایت گری برود، نباید کمک‌ها را محدود کرد، مثلاً بگوییم نظام مهندسی ظرفیتی دارد که می‌تواند از جامعه کارگری حمایت کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کمک‌ها را معطوف به بسته‌های حمایتی و معیشتی نکنیم، برخی از گروه‌های نیازمند تعلق خاطری به افراد نیازمند دارند، باید نقش هدایت گری و سیاست گذاری را اجرا کنیم و از ظرفیت‌ها استفاده کنیم نهادهای حمایتی باید به این کار ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: برای هرچه بهتر اجرایی کردن موضوع کمک به نیازمندان باید ساختاری را تعریف کنیم، که یک قرارگاه در شیراز باشد و یک قرارگاه در شمال فارس، اگر اینگونه عمل کنیم می‌توانیم موفق شویم، درواقع در این بخش ساختار بسیج ساختار خوبی برای شهرستان‌های استان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • منصور ولی US ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    3 0
    لطفا شماره کارت اعلام کنید ممنونم