یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
پایگاه های اجتماعی آذربایجان غربی

حوزه/ حجت الاسلام اعتمادی گفت: ۲۵ پایگاه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در آذربایجان‌غربی از امروز فعالیت‌های خود را شروع خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام علی اعتمادی، امروز در جلسه هماهنگی روحانیون پایگاه‌های اجتماعی ارومیه با اشاره به وظیفه روحانیت در قبال مردم، اظهار داشت: روحانیت وظیفه دارد دین خدا را به مردم برساند و با آسیب‌هایی که زندگی مردم را به خطر می‌اندازند مقابله کند.

وی ادامه داد: در مقابله با بیماری کرونا روحانیت آذربایجان‌غربی از روز اول تا به امروز در صحنه بودند و هر اقدامی که لازم بود در این زمینه انجام دادند و این فعالیت‌ها تا ریشه کنی کامل این ویروس ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی ۲۵ پایگاه اجتماعی در استان آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شده است که ۵ پایگاه آن در ارومیه و ۲۰ پایگاه دیگر در شهرستان‌های استان فعال خواهند شد و از امروز فعالیت‌های خود را تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی شروع خواهند کرد.

وی ادامه داد: مرکز و محور فعالیت این مجموعه‌ها در مساجد خواهد بود که با پای کار آوردن ریش سفیدان، معتمدین، بسیجیان و خیرین منطقه با هدف مقابله با آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد و آسیب‌های ناشی از بیکاری فعالیت خواهند کرد.

حجت الاسلام اعتمادی تصریح کرد: روحانیون قبل از فعالیت در پایگاه های اجتماعی دوره های مختلفی را سپری کرده و بعد از گذارندن مصاحبه و آزمون گزینش شده اند.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام احمد علی پور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه، به محوریت مساجد در مبارزه با کرونا اشاره کرد و بیان داشت: هر چند برگزاری نماز جماعات و مراسم‌های دینی در مساجد تعطیل است، اما نباید محوریت مساجد مورد غفلت قرار گیرد و همانطور که رهبر انقلاب دستور رزمایش مواسات و همدلی را صادر کردند، باید روحانیت مسجدهای خود را به عنوان محور این فعالیت‌ها قرار داده و در ماه رمضان به فرمایشات رهبر انقلاب جامه عمل بپوشانند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha