جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کمک

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آنچه که امروز از ناحیه مردم، نهادها، مسئولین و همچنین به صورت خودجوش و از ناحیه حزب‌اللهی‌ها در راه مبارزه با ویروس کرونا انجام می شود، دشمن را زمین گیر می کند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از گروه‌های مردمی فعال در مقابله با بیماری کرونا گفت: یکی از آزمایشات بزرگ انسان این است که دیگران را درک کند و در رفع نیاز دیگران از خودش بگذرد و عملی که انجام می دهد برای رضای خدا باشد.

وی بیان داشت: در رزمایش ایثارگرانه و مواسات مومنانه سخن اینجاست که این عمل مومنانه به خدا گره می خورَد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه ما برای این خلق شده ایم که به تکامل برسیم، افزود: تمامی اعمال، در نماز، روزه، اعتکاف و حج خلاصه نمی شود بلکه همه ی امور اهل ایمان به خدا گره می خورد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: از مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی نقل شده است که فرمودند “من ۵۰ سال به عنوان اسلام شناس با تلاشی که کردم به این نتیجه رسیدم که پس از انجام واجبات، اگرچه کارهای خیر و مستحبات زیاد است، اما اگر همه ی آن ها را بگذارید و مشکلات مردم را رفع کنید تا امید و ایمان را زنده کنید، من به عنوان اسلام شناس می گویم که کار درستی انجام داده اید و فردای قیامت نیز اگر از شما بپرسند که چرا در کنار این همه مستحبات، این راه را انتخاب کردید، بگویید که فاضل لنکرانی اینچنین گفته است.”

وی اضافه کرد: راهی که شما می روید، سیر و سلوک الی الله است و تنها در چند بسته بهداشتی و غذایی خلاصه نمی شود.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی گفت: قداست و انگیزه فردی که به فکر خودش نیست، بلکه به فکر دیگران، بنده های خدا و مومنین است، بسیار مهم است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: اگر در زندگی آنهایی که به جایی رسیده اند، نگاه کنیم، می بینیم که یکی از مسائل اصلی آنها، کمک به دیگران بوده است، که از جمله می توان به زندگی مرحوم شیخ حسنعلی نخودکی اشاره کرد که چقدر بر روی برآورده شدن حاجات و شاد کردن دل افراد، تلاش کرد.

امام جمعه بیرجند گفت: بر روی اعداد و ارقام حسابی باز نکنید، بلکه بر روی انگیزه ای که برای خدا کار می کنید حساب باز کنید، لذا باید گفت که این کار مبارکتان باید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: آنچه که امروز از ناحیه مردم، نهادها، مسئولین و همچنین به صورت خودجوش و از ناحیه حزب‌اللهی‌ها انجام می شود، دشمن را زمین گیر می کند.

وی مطرح کرد: اگرچه ظاهر سیل و زلزله و ویروس کرونا، شر است اما شما در این امتحان ها، به خیر آن رسیده اید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha